Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cavat_best skrev:när jag skulle gå ut och gå med min häst så skulle han ju såklart till första bästa gräsplätt å totalt inte bry sej om vad jag vill då tog jag en pinne och slog till på halsen några gånger då slutade han och gjorde inte så nåt mer den turen får se hur de går imårrn
Jag blir förbluffad när jag läser dina inlägg!Donald_Duck skrev:När man skakar med grimskafftet ska inte göra ont det ska bara skapa obehag det ska fungera på nästan alla hästar fast man måste göra på rätt vis, tips till er som SLÅR era häsat gå en Nh kurs så får ni veta.
Vari ligger skillnaden att JAG visar min häst att den ska bort ur MIN zon mot om en häst gör det? Om min häst markerar en spark eller ett bett mot mig så markerar jag tillbaka. Om den SPARKAR mig eller BITER mig så "biter" eller "sparkar" jag tillbaka. Dvs precis som hästar själva gör mot varandra.Donald_Duck skrev:Hästarna sparkas inte mot varandra för att dom BESTRAFFAS utan dom skasar i väg ena hästen bort från deras zon om de inte vill gå bort från deras zon får de visa de på våldsamare sätt,det är så två ledare i vilt tilstånd börjar bråka för att de ska bestämma ledare.
Vännen - man hinner inte alltid MÄRKA att hästen är på gång över en själv förrän den redan är 1 meter ifrån. Den kan stå intill och sedan rusa fram (ja, nu talar vi aggressiva hästar som ser dig som en liten fjutt som inte de behöver respektera). Menar du på allvar att du då HINNER börja "vifta och flaxa" istället för att helt enkelt dånga till kusen med tex grimman du har i handen?Donald_Duck skrev:Okej först till flyttfogel: För det första så springer inte hästen på en om man står upp och flaxsar för vilda livet då blir hästen osäker och stannar.
Icebabe_1 skrev:jag slår ALDRIG min häst oansett vad han har gjort.
jag sänker bara rösten till ett tonläge då han förstår han har gjort fel,
om jag rider straffar jag han med ett hårdt tonläge och skritt samlat tills han har förstått han gjorde fel.
biter han i boxen ( nått han brukar göra vid bus eller tråkighet)
vender jag ryggen till han och även då sänker tonläget.
dette förstår min häst perfekt,har även gjort så på andra hästar jag har haft,alla förstår det bra.
varför slå en häst?när man kan göra så eller ge tilbax med häst språket istället?
Jag är lika frågande som de andra hur du rimligtvis kan tycka samlad skritt är en metod som liknar hästspråket?Icebabe_1 skrev:jag slår ALDRIG min häst oansett vad han har gjort.
jag sänker bara rösten till ett tonläge då han förstår han har gjort fel,
om jag rider straffar jag han med ett hårdt tonläge och skritt samlat tills han har förstått han gjorde fel.
biter han i boxen ( nått han brukar göra vid bus eller tråkighet)
vender jag ryggen till han och även då sänker tonläget.
dette förstår min häst perfekt,har även gjort så på andra hästar jag har haft,alla förstår det bra.
varför slå en häst?när man kan göra så eller ge tilbax med häst språket istället?