Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning För att få tillbaka kännsligheten i en skänkeldöv häst?
2
Svar
24
· Visningar
1 632
Senast: Blueeyes
·
Träning Jag läste någonstans här på forumen att hästen måste ha ett stöd av tyglarna för att kunna arbeta i rätt form. Är det verkligen så? Kan...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
10 349
Senast: Nora
·
Träning Jag har en fråga.. lite generellt sådär... Min häst vill inte ha stöd från tygeln (mig) när vi tränar. Jag red in honom på westernvis...
Svar
11
· Visningar
1 025
Senast: Vennie
·
Z
Träning fel fel fel ... flyttad
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Widerberg
·
Träning Det är något jag har funderat på några gånger. Det är ju per defination en "naturlig hantering" av hästen. Varför måste den då tränas...
2
Svar
39
· Visningar
2 653
Senast: ABility_girls
·
Träning Jag har ett 4-årigt sto lite över 170 cm som nu för andra gången har lagt sig i släpet när jag kör. Båda gångerna har det varit i ett...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: mårran
·
C
Träning Jag funderar på att ge ut min häst på foder ett tag för att rida en annan. Men jag är inte så duktig på sånt här och behöver lite...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: explosiv
·
Träning Mycke vålds trådar nu... Och jag spinner vidare! Har du slagit någon häst? Har du blivit riktigt förbannad på en häst någon gång...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 258
Senast: *pilturs matte*
·
C
Träning hej.. min foderhäst hugger efter mig.. både i boxen och när han står uppbunden i stallgången.. tex om ja står å "knäpper" ett täcke. då...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: Bubbla
·
G
Träning Vet nån några utbildningar som leder till att bli nh instruktör?? Typ heltidsutbildningar. Det är toppen med clinicar, men vill åt något...
Svar
2
· Visningar
2 268
Senast: Tee Showah
·
E
Träning Häromdagen stiftade jag för första gången bekantskap med en repgrimma. Vilken skillnad mot vanlig. Det var en sådan aha-upplevelse att...
Svar
16
· Visningar
2 058
Senast: Sammet
·
M
Träning Hej! Jag vet inte hur jag ska gå vidare eller vad jag ska hitta på för att min häst ska våga lite mera. Ibland när jag ska hämta han...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Görel
·
I
Träning Hej Jag har en liten shettis som jag så småning om ska köra in. Nu skulle jag vilja ha lite hjälp om bra böcker att läsa på innan jag...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: ft_lover
·
K
Träning Min kompis häst hatar verkligen alla skäckar, när hon var på hoppträning så var det en Svart/vitskäck med och så fort den kom i närheten...
2
Svar
21
· Visningar
2 361
·
C
Träning hej.. min foderhäst fiser på mej om ja tex borstar rumpan eller reder ut svansen eller borstar bakbenet.. eller ngt.. vad ska ja göra så...
Svar
15
· Visningar
2 946
·
C
Träning ngn som har ngt tips om hur man får bort fläckarna på skimmlar? :rofl:
Svar
16
· Visningar
1 198
·
P
Träning Jag har kommit fram till att jag är väldigt ojämn i mina hjälper... T.ex har jag mycket lättare att fatta höger galopp än vänster, rider...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Vennie
·
P
Träning Hur gör man egentligen för att undvika att bli nedsprungen/sparkad/etc av de andra hästarna? Jag har bara tagit in hästar "kollektivt"...
2
Svar
27
· Visningar
6 079
·
H
Träning Vad gör man med en häst som kutar in i boxen? Det är inte så att han blir rädd eller nått han men han kutar in i boxen och han är...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: Fager
·
Träning Visserligen kan halvblodet jag rider vara stökig i stallgången, han har svårt att stå inne själv osv. Klättar gärna på väggarna o...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Mimmi81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur