Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Jag är förälder till nybliven ryttare. Vi har haft diskutioner om benämningen tittig. Vad menas igentligen med "tittig" på en häst/ponny...
Svar
19
· Visningar
2 329
Senast: Iza
·
L
Träning Behöver tips på ideer om hur jag ska kunna lasta min häst. Hon har alltid varit jättesnäll och gått in i transporten har bara vart att...
Svar
8
· Visningar
825
Senast: emmath
·
S
Träning med en häst som sliter av sig skor o har lösa skor nästan hela tiden? :crazy: han är fruktansvärt klumpig o så, har inte kunnat rida...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 286
Senast: Melle
·
Träning Jag har precis tagit hem en halvblodsvalack och har nu börjat sätta igång honom. Igår skulle jag longera honom, och förra ägaren sa att...
2
Svar
20
· Visningar
2 643
Senast: Lina_Zacha
·
M
Träning Jag behöver verkligen lite bra tips hur jag ska få mina händer att ta mjukare tygeltag. Min tränare vill att jag ska krama tyglarna...
Svar
12
· Visningar
1 303
Senast: Marlenè
·
Träning Nu har min häst satt mig i funderingar igen. Det har iof hållt på ett tag. Jag märkte i vintras (-04) att min häst plötsligt la bak...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: mysko
·
M
Träning Hej! Har lite frågor som jag hoppas kunna få svar på!? 1. Lindar ni era hästarns ben vid longering? varför i sådana fall? Andvänder ni...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: Nora
·
K
Träning Kanske inte denna tråd passar in här... men hursomhelst. Jag blir vansinnig av dessa avskyvärda spindelliknande flygfän med sju liv och...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 215
Senast: mysko
·
Träning Hur vanligt är det egentligen att en 1-åring inte säger ett pip första gången man spänner en gjord samt har på svanskappa? Det är...
Svar
14
· Visningar
1 198
Senast: Corax
·
E
Träning Hejsan.. Min sköthäst gillar inte om man tar/borstar henne innanför låret och långt bak på magen. Hon verkar vara väldigt osäker om vad...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: Erosito
·
P
Träning Hej! Har nu hanterat 4-månaders mycket. Kan lyfta o verka hovar, borsta o vidröra överallt, ledas med stoet. Däremot när vi är ute o...
Svar
6
· Visningar
1 114
Senast: orpaskorpan
·
L
Träning Såg ett inlägg där det var frågan om minimimåtten för en normalstor häst, nu är min fråga om det är samma för en shettis eller om den...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: lillungen
·
S
Träning Vad beror detta beteende på? Jag har aldrig haft detta problemet med mina egna hästar hemma, de går på lösdrift i stor hage och...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: ABility_girls
·
Träning Hej! Behöver hjälp med en häst jag rider ngr gånger i veckan. Det är ett äldre bortskämt sto som jag skulle vilja ha lite "hyfs" på...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: malinsky
·
S
Träning För att få en häst att gå ner i vikt- HUR gör jag bäst??? Vad bränner mest på hästen??? Nån som bantat ner sin häst som kan ge bra...
Svar
8
· Visningar
8 515
Senast: QuickStar
·
C
Träning är det ok att slå hästen tex om man är ute och går med den och den får syn på en gräsplätt å den typ travar dit och bryr sej inte alls...
2
Svar
30
· Visningar
2 220
Senast: *pilturs matte*
·
P
Träning hej. är det någon/några som har balans övningar som ni kan skriva ner här? Det skulle vara kul att se hur olika ryttare tränar! :bump:
Svar
12
· Visningar
1 615
Senast: Lorpan
·
Träning Eftersom jag äntligen har fått köpt mig en egen transport är det nu snart dags att börja lastträna pållen. Han har åkt en hel del...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: ylvalill
·
Träning Hur gör ni? Både ni som håller kurser och lektioner och ni som bara pratar (vanligt småprat) med era hästar... Man säger ju ex...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: Tee Showah
·
A
Träning HAr en häst som jag nu haft på prov i nästan en månad. Han är underbar att rida men jag har ett problem med han lite då och då.. Under...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: Ceymoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka