Sv: vad göra...
det gör då min, han har inte gått i sådan här hage på 11 år innan jag köpte honom (jo, bete en sommar som 4åring) så jag kan förstå att han är sprallig o springig o lekig, han har ju inte fått göra det förrut.
han bränner väldigt mkt bara av att strosa omkring, ni får kalla det vad ni vill, dumma bortförklaringar osv osv, jag skulle då inte ändra på det, det funkar för mig, mina hästar o de runt om, varför ändra något som äntligen fungerar?
fast du kanske har nåt superfoder som gör att hästen min inte skulle tappa av att gå ute 12 timmar/dygn?
äsch, alla tycker väl olika! när ska folk sluta ändra på andra? tycker det är en dead end discussion faktiskt, och det var inte vad den handlade om heller, ville bara ha tips på vad man kan göra med hästar som sliter av sig skor åt höger o vänster.
min häst blir inte heller piggare av att vara ute kortare, snarare blir det så att han går o lägger sig när han går in o mumsar hö, blir dåsig osv.
men men, jag är en dålig hästmänniska, det är bara att inse det hör jag
kan tillägga att alla mina andra hästar har alltid gått ute hur länge som helst (med undantag för araben som var rädd för att vara ute
ägaren kom o tog in honom varje dag vid 2.) i stora hagar i flockar, nu passar inte det dessa två. jag skulle säkert kunna lämna ville med de andra, om det inte nu var för den anledningen till att han vill vara med urban heelaa tiden.
kom gärna förbi med bra tips på lösningar om du kommer upp