Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cilla skrev:många av de problemen som du beskriver är faktiskt ganska lätta att lösa... hästen ska vara ute så mycket som möjligt, minst från gryning till skymmning. en stor box under natten, men MYCKET hö! när hästen inte sover äter den, eller vilar. finns det inte att sysselsätta munnen med, blir de rastlösa, magen börjar krångla, matsmältningen fungerar inte optimalt när det inte finns saker att bearbeta hela tiden.
hästar är gjorda för att äta hela tiden, klart det blir fel när dom inte får det!!!!
blir hästen tjock får man helt enkelt motionera den mer. en extra skritttur varje dag mår alla friska hästar bra av.
håller ni inte med mig, får ni gärna skriva emot mig!
Zeli skrev:Fast om man har en häst som tidigare utvecklat krubbitning - vad är det då för "hemskt" med att använda en krubbitarrem?
När en häst väl fått de här beteendena så har de dem...
Nafayette skrev:Travaren får arbeta och halvbloden står inne för att inte lorta ner sig..
Gärna i dåligt ventilerade stall.
travaren måste ha bra stall annars flyttar ägarna sina hästar till annat ställe.
AM
Nafayette skrev:Vad jag menar är att travhästägarna byter omgående stall om hästen börjar trassla med luftrör m.m...
Finns ingen som vill betala 7000 kronor för att ha sin häst i träning om den aldrig kan komma till start p.g.a. dåliga stallar...
AM
Nix, du kan få komma och studera ponnyn i stallet.Sweet skrev:Det GÅR att bota alla krubbitare! Bara man vill. Ut i en kuperad jättehage med många hästkompisar i några månader så lovar jag att vilken häst som helst blir frisk. Men många, många hästägare tänker för mycket på sig själva i dessa lägen.
alisson skrev:Nix, du kan få komma och studera ponnyn i stallet.
Han biter friskt, trots att han går ute dygnet runt i stora kuperade hagar, nu är dom 5 i hagen, men han har gått i större och mindre flockar, spelar ingen roll.
Så påstå inte att vi inte VILL bota honom. För det vore ju jätteskönt men tyvär, jag vet inte hur OCh det är inte för att vi tänker på oss själva istället för hästen
Sweet skrev:Det GÅR att bota alla krubbitare! Bara man vill. Ut i en kuperad jättehage med många hästkompisar i några månader så lovar jag att vilken häst som helst blir frisk. Men många, många hästägare tänker för mycket på sig själva i dessa lägen.