Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Min 19 åriga ponnyvalack som alltid varit jättelätt att fånga i hagen vill helt plötsligt inte komma in. Han har vart så kanske en gång...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Moja
·
Hästhantering hej. Jag har ett helt underbart stoföl fött 24/4 - 2010. Hon och hennes mamma går på bete nu och kommer så att göra tom. sep/okt. Men...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Görel
·
Hästhantering Fick Henry Blakes bok "Förstå din häst, Praktisk hästpsykologi" och tycker att han i mångt och mycket har bra tankar. Det är ingen...
Svar
15
· Visningar
1 889
Senast: KungTulle
·
Hästhantering Vi pratar ju ofta om rang när det gäller våra hästar. Låg rang. Hög rang.... Men hur kan man egentligen veta? Vilka specifika tecken på...
2
Svar
31
· Visningar
4 430
Senast: Cornelia
·
K
Hästhantering Har ett tinker sto på 10år som är hur fin som helst på alla sätt förutom lastning! Hon kan backa in i transporten och stå där lugnt...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Buck
·
S
Hästhantering Jag har ett problem, ett ganska stort problem som jag inte längre vet hur jag ska tackla! Flyttade min häst i januari, allt gick...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: anonym78
·
Hästhantering Hej allihopa! Tänkte vi kunde starta en ny bildtråd nu när det är nytt år och allt! :bump: Så Snåla inte med NH bilderna nu :) Det...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 521
Senast: Iaraphel
·
Hästhantering Precis som ämnet antyder. Kan man lastträna stora halvblod om boggien inte är kopplad till bilen ? Har precis köpt en Ifor Williams 510...
Svar
16
· Visningar
3 127
Senast: MiaS
·
H
Hästhantering Om jag delar av paddocken kan jag kanske få min ridtravare att gå saktare. Hon vill ju rusa hela tiden. Så kanske jag känner mej...
Svar
15
· Visningar
3 076
Senast: IdaaaSun
·
F
Hästhantering Hej! Jag har haft ett hästuppehåll på ett par år. Nu har jag börjat igen med att ta hand om en häst någon, några dagar i veckan...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Sar
·
A
Hästhantering finns kanske trådar om det här men visste inte vad jag skulle söka på.. en häst jag brukar sköta om är väldigt fäst vid den andra...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: anonym78
·
B
Hästhantering Hej :) Jag är intresserad av det här med att kommunicera med hästen genom telepati :laugh: Vad tycker ni om denna metoden? Tror ni...
2
Svar
38
· Visningar
3 450
Senast: lynxlady
·
Hästhantering Har ni nånsin kommit i kontakt med nån häst som har/hafft nån psykisk skukdom någån gång. Kom å tänka på att vi människor kan ju få de å...
2
Svar
32
· Visningar
5 047
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Har en 4-veckors hingstunge som är svår att få tag i ute i hagen. Han är gosig och framåt men följer just inte sin mamma. Helt hopplöst...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Sickan
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg&feature=related Mina frågor är... Varför tar de inte av alla hästarna deras vagnar...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
11 090
Senast: __Stilett__
·
Hästhantering Ett av mina islandsston som är 10 år är väldigt svårhanterad i vissa moment, och oerhört följsam och lyhörd i andra. Ett av våra...
2
Svar
32
· Visningar
4 343
Senast: CBoggie
·
L
Hästhantering Jag har precis köpt ett fullblodssto på 9 år. Hon har tidigare stått på en ridskola, där hon inte passade. Hon tryckte in folk i...
Svar
10
· Visningar
1 810
Senast: Hemi
·
Hästhantering Vi är ju nya hästägare sen januari och nu undrar jag om det är nåt speciellt vi bör tänka på om vi släpper ut hästen i en beteshage...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Vår ponny var lite trilsk i går vid lastningen när vi skulle hem från ett ställe. Någon frågade om vi sett på Ponnyakuten och att deras...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 329
Senast: roxanne
·
Hästhantering Har ingen aning om jag lägger tråden rätt. Men undrar - ni som har erfarenhet av både araber och andra raser - vad tycker ni är...
2
Svar
29
· Visningar
3 120
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar