Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Hej Har ett problem med min ponny som jag inte kan fundera ut en lösning på.. Han vill inte gå in från hagen när ANDRA hämtar honom...
Svar
3
· Visningar
1 194
Senast: Flaekja
·
Hästhantering Min mamma börjar bli sugen på att köpa föl. Hon kan egentligen ingenting om hästar.. har bara varit med mig lite i stallet och borstat...
2
Svar
38
· Visningar
4 469
Senast: Gullegryn
·
A
Hästhantering Har en 25 årig b-ponnyvalack och ett ettårigt hbl-sto och idag kom två ettåriga ston till för sommarbete. Ena stoet kom först, och de...
Svar
11
· Visningar
1 662
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag undrar lite om det här med att transportera hästen lös i transporten. Någon som har erfarenhet av det? Något man bör tänka på? :)
2 3
Svar
47
· Visningar
4 478
Senast: Popcorn
·
L
Hästhantering Nu behöver jag er hjälp :laugh: Som ni kanske vet sen tidigare så har vi ett russ, hennes föl (10mån) och två shettisar. Sto allihop...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: lotta2
·
P
Hästhantering Min häst är jätte snäll att hantera och hålla på med, men vi har ett problem. Hon vill inte vara själv i stallet. Då blir hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 203
Senast: Piwi
·
Hästhantering Min 2 åring har varit ganska jobbig att leda innan, ibland har hon haft ögon för allt annat än mig (hästar som gnäggar och springer...
Svar
3
· Visningar
2 292
Senast: Fannih
·
A
Hästhantering På Island herjar det nu ett virus på hästarna och har flesta ridhästar vila, olika hur pass sjuka dom är. Mitt sto har liten hosta, är...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Mursten
·
Hästhantering Så var jag där i de här tänkar banorna igen efter några veckor... Alla så kallade NH folk tycker att säga till sin häst är djurplågeri...
2
Svar
21
· Visningar
2 974
Senast: Seabaz
·
L
Hästhantering Ja, som frågan lyder, en åring på 11 månader- finns det någon víts med att börja sitta upp på en sådan liten? Är det vanligt att man gör...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 557
Senast: Russin8
·
Hästhantering Förra året fick vi för oss att ta föl på en travare som vi köpt av polisen. Det blev en korsning mellan varmblod och tinker. :crazy: Nu...
Svar
7
· Visningar
1 539
Hästhantering har börjat rida en unghäst som ibland bara tvärstannar för att titta på grejer. hon är inte rädd bara intresserad av vad som händer...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: Elizette
·
P
Hästhantering Har någon ett bra tips om hur man lär en häst att stå stilla och stanna kvar tills man ber den gå framåt? T ex vid anspänning av vagn? :d
Svar
6
· Visningar
1 395
P
Hästhantering Hur får man en häst att bjuda framåt? Hon tar varken skänkel, smackningar el spö. Har provat att longera henne och få henne att gå...
Svar
15
· Visningar
2 111
Senast: Tooveee
·
Hästhantering Jag försöker förstå min häst och skulle behöva lite hjälp ifrån er. Han har haft en tuff period på ett försäljningsstall för något år...
2
Svar
29
· Visningar
2 905
Senast: Willja
·
Hästhantering Har ni varit med om att er häst helt plötsligt bestämmer sig för att nu är det ok att gör något som de tidigare hatat? utan att ni...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: pannis
·
J
Hästhantering Jag har ingen erfarenhet direkt av häst, men jag hoppas ändå att jag kan få tips och råd utav någon/några här på Bukefalos. Det är...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Som jag skrivit i en tidigare tråd har jag och min tidigare väldigt otrygga häst börjat arbeta en del från marken med...
2
Svar
35
· Visningar
3 827
Senast: FreSus
·
Hästhantering Min häst är född 2003. En D-ponny. Han är näst intill omöjlig att fånga i hagen. Även fast han går ensam, han har gått med kompisar men...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Chili
·
M
Hästhantering hej jag är jätte sugen på att skaffa första egna hästen nu ! Men ville ha lite råd om vilken häst är bra som första häst :d
Svar
14
· Visningar
1 447
Senast: minnieborrg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka