Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering Jag har en 1 årig hingst som går med min shettisvalack i dagens läge. De är bästisar och trivs verkligen kanon med varann. Men shettisen...
Svar
8
· Visningar
3 184
Senast: giffan
·
Hästhantering Hej allihopa! Min svärmor ska köpa häst! Jag samt hennes dotter kommer vara mycket involverade i den då hon inte har lika stor...
2
Svar
24
· Visningar
2 259
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Jag vet inte om det finns en sådan här tråd tidigare, men jag var nyss utomlands i en stor turiststad, och "självklart" var det fullt...
Svar
19
· Visningar
2 576
Senast: KungTulle
·
Hästhantering Damen i fråga är min goa underbara Kyra som har stått ett bra tag pga hälta. Har börjat sätta igång henne nu genom att bara skritta...
2
Svar
27
· Visningar
3 795
Senast: Legolaz
·
Hästhantering En sådan här alltså "equi-spirit ball": http://www.youtube.com/watch?v=2kv0eHtDKoc&feature=related...
Svar
10
· Visningar
1 643
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag lärde mig rida för ungefär 30 år sedan och då lärde jag mig att hålla tyglarna i händerna när man ledde hästen. Nu är det nästa...
Svar
16
· Visningar
2 947
Senast: ascha
·
N
Hästhantering För två månader sedan köpte jag ett litet d-ponnysto på 2 år. Hon har varit snäll att hämta och lämna i hagen, borsta, binda upp osv...
Svar
19
· Visningar
1 964
M
Hästhantering Hej Står mitt emellan två personer som tycker olika i hur man hanterar och kör hästar. Får man köra utan mellanvägg fortfarande? Utan...
Svar
2
· Visningar
1 144
P
Hästhantering Hej. Jag ville hlra med er hur ni gör eller era erfarenheter ang att transportera en ovan 1-åring? Jag ska transportera mitt...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Masse
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 872
Senast: Jeronimo
·
Hästhantering Jag har alltid haft hand om särpräglade Left Brain Extroverts och har tyckt om det och haft lätt att hantera dem. Jag är lite likadan...
Svar
10
· Visningar
2 543
Senast: bitingboxfish
·
Hästhantering Hoppas jag fick till en halvvettig rubrik. Meeeen.. ar lite nyfiken pa hur "nh-folket" och de med "naturlig hasthantering" skulle ta...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Bewildered
·
Hästhantering Hej! Jag skulle vela veta hur ni lär era föl/unghästar grunderna från marken, alltså, hur ni lär de att stanna, hur ni lär de att gå...
2
Svar
29
· Visningar
3 534
Senast: älgen
·
R
Hästhantering Vårt ena sto åker med sin hagkompis (också sto) minst en gång i veckan utan problem. Båda är lättlastade och står lugnt och fint. Inga...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Är det några här som klicker träna sina hästar ? Började träna Tibbe lite smått i boxen igår vilket han tyckte va skitkul :p Då han...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Bobbo
·
S
Hästhantering Jag satt och funderade lite om ett par grejer och nu undrar jag hur ni tycker och tänker angående hästhanteringen här nere.Jag skriver...
Svar
13
· Visningar
1 912
Senast: Safira63
·
Hästhantering Min dotters ponny går hur snällt som helst ute i terrängen om han får gå bakom en kompishäst. Hon har några gånger försökt rida ut med...
Svar
9
· Visningar
1 441
Senast: Fannih
·
Hästhantering På torsdag kommer en tränare ut och vi ska börja med NH. Har aldrig gjort nåt sånt innan och är förstås nyfiken på vad vi ska göra...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: Cizma
·
S
Hästhantering Har ett litet problem.. Har släppt ut min 3 åring på bete några kilometer från stallet han står i. Problemet är att jag vill börja sätta...
Svar
11
· Visningar
1 675
Senast: Elizette
·
Hästhantering Ska i början av sommaren köra min ponny från Lund till Örebro (en restid på ca 8 timmar). Har haft honom i ett år och nu ska han åka hem...
Svar
17
· Visningar
2 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka