Natural Horsemanship *BILDTRÅD*

Sv: Natural Horsemanship *BILDTRÅD*

Tack så mycket!

Måste säga att din spanjor är jätte vacker! :love:

Angående din fråga, jag lärde min att lyssna på halsringen från marken, där kunde jag förtydliga vad jag menade med de hjälper han redan kunde. Sedan har jag ridit mycket i repgrimma och den ridningen har också syftat till att kunna rida utan sedan.

Förstår att det blir lite svårt när du inte kan använda sittbenen, min är också mycket känslig för sitsen och rids till 99% endast med vikthjälper.

Men jag lärde min att svänga även för tryck på manken. Detta har fungerat riktigt bra. Lägger jag fingrarna på höger sida av manken så svänger han till vänster och vice vers. Kan ju vara något att prova.

Skulle fixa lite film i helgen med då tog programet semester :mad:
Så jag fick installera ett annat program som följde med kameran som inte alls är lika bra *suck*
Lång tid tog det, gick inte att lägga till musik och när jag sedan laddade upp det til YouTube blev det i 4:3 istället för 16:9 (wide) som jag filmat i :mad:

Har varken tid eller lust att göra om den just nu, men jag kan dela med mig av filmen i alla fall. Ni får helt enkelt ha detta i beaktande :D

http://www.youtube.com/watch?v=K8pRIffXtLQ

Vilken mysig film! och så fint när snön ligger sådär på träden!

Ja ush sånt är så störande! Min strejkar rätt ofta också!

Tackar!

Ja det finns inget värre än när saker som bara ska fungera inte gör det :mad:
Ibland ligger datorn rysligt nära att få en flygresa trevångingar lång... :devil:

Halloj, har inte varit så aktiv här under en längre peroiod men ska börja skärpa mig... Efter en lån tids sjukperiod så har äntligen Zadira blivit sakta bättre igen och nu hoppas jag att hon hålls i detta skick som hon är nu om inte ännu bättre :D

Delar med mig av några av de nyaste bilderna på hästarna

Zadira och min syster rider löst... (har inte ridigerat nånn bild av mig och henne, därför fick ni se denna)

Löslongering

Longering

Vilken underbar film, jag blir så himla glad när jag ser den.
Ofta känner jag att tiden inte räcker till och då har jag ändå bara en häst. Hur mycket tid spenderar du med dina? Du får gärna maila om du inte vill ta upp space här!

/"otroligt intresserad"

8420_151849614433_582504433_3406261_6394897_n.jpg

Otroligt härliga bilder, och vilken snygging till häst! :D

Va härliga bilder! Åh sista var ju hur söt om helst!

Härligt med snön och fina bilder, men det är skönt att det är vår nu.
Jag och min ponny, två nh-blåbär har också tinat fram och börjat träna mer regelbundet igen.

Vi tränar så enkla saker som starta, stanna, svänga med och utan huvudlag, utan fungerar bäst när jag fortfarande har ledrepet i handen, då följer hon mig lika bra som utan. :)

Vi tränar också flytta bak- och framdel och backa, svänga runt efter ledrepet på andra sidan kroppen, om ni förstår vad jag menar och liknande lätta övningar.

Vi går mycket i skogen, det tycker Roisin om, ser hon en ny stig så ska den undersökas.

Det är så givande att arbeta med henne på det här viset, har bara hållt på i nåt år.
Jag märker hur mycket bättre vi förstår varandra och hon är så smart och klok och hon har lärt mig så mycket. :love:

Här svänger vi i skogen, men vet inte varför jag håller ledrepet är så kort. :o

Här har jag själv fotat, hon har precis gjort halt.

Löslongering

Bonusbild:
Hon fick frispel när jag löslongerade henne idag, hon la sig plötsligt ned och rullade sig, på bilden reser hon precis sig och ska dra en repa.

Kram, Maya

(sista bilden) Här snackar vi samling på hög nivå! Snacka om undersatta baktassar :rofl:

Jag är glad jag hann med att fota, min kamera är inte den bästa, det blev en rolig ögonblicksbild. :D

Jättevackra bilder och filmer... Tittade på filmen med Zandra och Pink, vilken fin kommunikation! Verkligen inspirerande!

Jag skulle också vilja kunna rida utan utrustning, det ser så harmoniskt och vackert ut. Tyvärr har jag ingen egen häst, men en medryttarhäst, som jag har börjat greja lite med... Jag har dock inga djupare kunskaper, men han har blivit duktig på röstkommandon och kroppsspråksignaler från marken. :)
Finns det någon bra tråd här för tips med NH-övningar där både häst och människa är nybörjare? Har letat lite men vet inte riktigt vilken kategori jag ska leta i.
Men jättefina bilder och jättefina hästar som sagt! Trevlig tråd.

åhh vilka härliga bilder... :love:

Lotus: Underbar film! Får mig nästan att längta tillbaka till den kalla och snöiga vintern! Nokke är verkligen supersöt, vilken häst! Vad är han för horsenality?

Emma :)

Varför rider ni utan hjälm? Tror ni att hästen aldrig någonsin kommer att kasta av er, eller kan ni lova att ni aldrig kommer att ramla av och slå i huvudet?
Nyfiken på hur ni tänker bara.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 046
Senast: gammalek
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
945
Senast: Zpunk
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 909
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar