Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Funderar på att i framtiden köpa en hund som är lämplig att dra med, typ Malamute. Det är ju en drag hund men hur lär man dom att dra...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Joyride
·
Övr. Hund Alltså ursäkta, men jag måste bara få kräkas ur mig lite kärlek här. Vi har haft lilla Bruce sedan 16 december 2013 och jag är...
2
Svar
26
· Visningar
1 989
Senast: Singoalla
·
Hundhälsa Hej allihopa! Jag har länge väntat på att det här med drömmar/mardrömmar ska gå över på vår lilla tollartjej. Hon är nu drygt 4...
Svar
13
· Visningar
5 288
Senast: startpompe
·
Hundhälsa Det går bra nu! För 2,5 mån sen blev hunden attackerad av en annan hund och blev biten på buken och fram på bogen (om det nu heter så på...
Svar
15
· Visningar
3 557
Övr. Hund Blir vansinnig!!!!!!! Har en supersöt sheltiekille på fyra månader. Jag har honom 99% av tiden alltid lös pga vill att han ska följa mig...
Svar
16
· Visningar
1 868
Senast: Líf
·
Övr. Hund Hej hej! Zigge, en fransk bulldog (eller kanske "fransk bulldog", vi bor i Kina och det man köper kan mkt väl vara fejk :D) är första...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Det har nu blivit så att jag ska skicka iväg försäkringspapperna. Men har lite svårt för att fatta vissa saker... Vad är min hunds...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: pretsco
·
Övr. Hund Min numera 2½ år gamla WSS är normalt väldigt följsam och lätthanterlig, även om hennes jaktdrift är rätt stor, speciellt på fåglar. Hon...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: ch791022
·
Hundhälsa Upptäckte för uppskattningsvis 2 veckor sedan att ena hunden har en svullen lymfkörtel i ena bakbenet (den som sitter baksida lår). Har...
Svar
1
· Visningar
4 288
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Paniken när man inte hinner med, och ens älskade valp satt något i halsen. Jag har en 10 veckors valp, en chihuahuablandning. Hon åt...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Står med problemet att vi har fått en "sista-minuten-frånvaro". Ska åka från Jönköping till Göteborg, och mitt vanliga pensionat har så...
2
Svar
27
· Visningar
2 135
Senast: ch791022
·
Övr. Hund Det finns ett äldre par i mitt område som har en rottweiler hane som dom har noll kontroll över. Hunden är väldigt aggressiv mot andra...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: GotAsecret
·
Övr. Hund ... hur får man tyst på dem? Ni som har bjäbbiga hundraser, hur har ni gjort? Tänker både på hundar som vaktar, skäller vid...
Svar
7
· Visningar
1 088
Övr. Hund Hejsan! Jag o min familj har en tik på 5 år. Hon är blandning mellan Labrador, Border Collie och Golden retriever. (Lika mycket av...
Svar
18
· Visningar
1 638
Senast: Snuffsan
·
Övr. Hund Min heelerhane på 16 månader har nu kommit in i tonåren rejält. Han är riktigtuppstudsig och ska testa gränser så ofta han kan. ;) Men...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har anmält oss till tävlingslydnadskurs, då JAG vill lära mig hur jag skall träna in tävlingsmomenten så det blir rätt från början...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Jag har nu de senaste dagarna funderat över om min tik har antingen hoppat över löpet, haft ett tyst löp (hur funkar det egentligen?)...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Vilket sele använder ni till era hundar? Jag ska köpa nytt till min lillgrabb men vet inte vilket jag ska satsa på. Han HATAR sitt sele...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 607
Senast: Singoalla
·
Hundhälsa Gammelmannen på snart 11år blev huggormsbiten förra söndagen. Så pass illa att veterinärerna tror att ifall han varit inne 1h senare, så...
Svar
4
· Visningar
739
Hundhälsa Våran lilla grabb piper (inte alltid men oftast) när han lägger sig ner, samtidig tittar han mot bakbenet och börjar slicka och "bita"...
Svar
5
· Visningar
2 085
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka