Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Benet.
Hennes enda handikapp är att hon inte kan gå eller springa flera mil om dagen.
Det är precis som en människa som inte har en arm eller ett ben.
Hon är precis som vilken valp som helst. Glad sprallig och lycklig.
Visst finns det unghundar som får allt de behöver men som ändå tuggar i sig delar av bostaden, men det är mer regel än undantag.
Benet.
Hennes enda handikapp är att hon inte kan gå eller springa flera mil om dagen.
Det är precis som en människa som inte har en arm eller ett ben.
Hon är precis som vilken valp som helst. Glad sprallig och lycklig.
Fast här säger du det ju själv... (Resterande inlägg kommer att påminna om att rita jävulen på väggen men det är att vara realist tyvärr)Hennes enda handikapp är att hon inte kan gå eller springa flera mil om dagen.
.
Jag hoppas att ni inte betalt något för hunden.Hon är född utan baktass. Benet har hon men inte själva tassen!
Hej. Vi har en husky blandning på 8 månader som tuggar sönder allt hon kan komma åt när vi inte är hemma.
På natten får hon och våran andra hund på 4 år vara instängda i köket då hon inte kan vara lös i nått annat rum utan att tugga sönder allt. Vi aktiverar dom väldigt mycket på dagarna både mentalt och fysiskt men då våran husky valp är född med bara tre tassar så är det väldigt svårt att gå långa promenader med henne. Inatt hade hon tuggat sönder golv mattan i köket och det slutar inte där. 2 mobiltelefoner, säkert 100 par skor och mycket mer. Vet verkligen inte vad vi ska göra för att få bort det beteendet. Nån som kan hjälpa?
Min hund var EXTREM med tuggandet från att han kom (8 veckor) tills att han var säkert 1 år gammal.
Såhär gjorde jag:
1. ALLT som han möjligtvis KUNDE tugga på tog jag bort. (Skor, kläder, laddare, kablar exempelvis) och ställde upp stolarna uppe på bordet osv. Min tanke var "Eftersom att han inte vet vad han får tugga på och inte så ska jag göra det enklare för honom".
2. Köpte 100 olika leksaker som var HANS. Och det var det ÄNDA som fick ligga framme.
3. Köpte "fy-spray" och sprayade 2 gånger om dagen på samtliga möbler (soffa, matta, byrå osv).
4. När han var nära på att ta något i munnen tog jag GENAST bort den och gav han en leksak.
5. BERÖM. Allra viktigaste. Det är klart att man inte kan berömma om man inte är hemma men unga hundar (iallafall min) är som barn. Dom älskar beröm och tar till sig det mer och mer varje gång. Så när han gör rätt, exempelvis går och hämtar sina leksaker så måste h*n få beröm.
Det sista man ska göra är att bli arg utan det viktigaste är att skilja på vad som är rätt och fel.
Detta funkade bra på min och han var extrem. Droppen gick när han tuggade sönder mina Armani glasögon. Då grät jag nästan, haha. Men efter det var jag stenhård och det funkade. Lycka till.
Jag instämmer helt med de här som anser att valpen borde tagits bort direkt.Hon är född utan baktass. Benet har hon men inte själva tassen!
Går hon på stumpen eller vandrar den i luften?