KAN hon vara dräktig?

Men va? Min tik har då aldrig under 9år blivit skendräktig och jag har bara hört ett fåtal tikar i min närhet som blivit skendräktiga efter löp.. Så alltid är (väl?) en grov överdrift

Alla tikar blir skendräktiga efter löp, men alla visar inte jättestora tecken på det. Har med hormonspelet i tikens kropp att göra, och det fortgår efter löpet, oavsett om hon är dräktig eller inte.
Däremot är det långtifrån alla som piper, bär "valpar" eller på andra sätt har det jobbigt som en del av en skendräktighet.

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 421
Senast: Migo
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 922
Senast: AraSlei
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 710
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar