Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag skulle bli förvånad om det blev så eftersom man då också rimligtvis borde införa samma regler för kryptorchida hanar - annars är det ju bara för de med kastrerad hane att säga att kulorna aldrig trillade ner.
Det stämmer nog inte, kastrerad som kastrerad i så fall. Oavsett om den var krypt så ska inte man få tävla med kastrerad hund, eventuellt kan man komma undan med att lämna intyg från veterinären om att hunden var krypt och därför kastrerades. Annars får den behandlas som en okynneskastrering. OM detta då går vidare till andra tävlingsformer d.v.s men det tror inte jag.
Jag menar inte att man skulle säga att man kastrerat för att hunden var krypt utan att kulorna helt enkelt aldrig kommit ner. Det är ju omöjligt att kolla varför en hund inte har kulor - ska man ställa ut en kastrerad hund nu måste man ju ha ett testikelintyg men det finns ju inget motsvarande "kryptorchidintyg".
Fast det spelar ju som sagt ingen roll eftersom kryptorchida hundar (som får delta på prov men inte på utställning) ändå inte kan ta cert.
Jag pratar fortfarande om det osannolika scenariot att kastrerade hundar inte skulle få starta alls....
Aha. Ja i så fall är det nog inte mer problematiskt att man inför ett kryptintyg. Men som sagt, jag tror inte att det är ett sannolikt scenario att kastrerade hundar utesluts från prov.
Nu diskuterar vi som sagt ett osannolikt scenario men med tanke på att en hanhunds kulor kan vandra upp och ner så länge att man hinner kastrera den så har jag svårt att tänka mig något sådant som ett kryptintyg.
Jag menar inte att man skulle säga att man kastrerat för att hunden var krypt utan att kulorna helt enkelt aldrig kommit ner. Det är ju omöjligt att kolla varför en hund inte har kulor - ska man ställa ut en kastrerad hund nu måste man ju ha ett testikelintyg men det finns ju inget motsvarande "kryptorchidintyg".
Förlåt då, men eftersom det var du tog upp scenariot så antog jag att DU var intresserad av att diskutera det och därför föreslog jag kryptintyg. Man får väl svara på frågor även om man anser frågan vara endast av hypotetisk karaktär? Jösses, vill du inte ha svar på dina inlägg så skriv det så att alla vet det.
Jag skulle inte kastrera en hund så tidigt.
Fast kryptorchida hanar kan ju inte erövra cert.