Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Ekonomi & Juridik Vet ej om posten ligger rätt annars går de bra att flytta den. Nu undrar jag hur långt får säljaren gå igentligen vid ett hästköp... 18 19 20
Svar
394
· Visningar
43 615
Ekonomi & Juridik Vad gäller vid försäljning om hästen ej blivit bes? Fick en fin 5 åring i inbyte/delbyte vid en hästförsäljning. den hade ett stort... 2
Svar
26
· Visningar
6 119
Senast: labb
·
Ekonomi & Juridik suck hjälp! vi sålde för nån månad sedan en 6årig uppfödning, hästen som stått hos försäljare/beridare (två olika) senaste året o... 2
Svar
34
· Visningar
5 132
Senast: Miaa
·
Anläggning Vårt vindskydd gick hädan i den blåst (inkl tromb) som gjorde en snabbvisit vårt område i lördags. Vi hittade hästarna förskräckt...
Svar
3
· Visningar
2 911
Ekonomi & Juridik Det händer ju då och då att hästar lånas ut och sen säljs vidare utan ägarens tillåtelse. Jag har precis fått höra om en sån sak och... 2
Svar
24
· Visningar
4 444
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Hej. Om vi pratar om köp av häst från ett företag. Är handpenningen förlorad om köparen avbryter köpet (innan skrivet kontrakt och... 2 3
Svar
53
· Visningar
9 503
Senast: urkella
·
Anläggning Jag blir inte riktigt klok. Har mailat kommunen men är såklart för nyfiken för att inte fråga här oxå :angel: Om man har 2 hästar...
Svar
3
· Visningar
1 580
Ekonomi & Juridik Hej! Tanken bara slog mig, hur mycket skiljer sig priserna för exempelvis verkning plus skoning runtom i landet? Är det till exempel... 2
Svar
29
· Visningar
5 649
Senast: sthu
·
Gnägg Här är jag och min älskade Arab Beive Neida
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Soldotter
·
Gnägg Här ligger jag och min 2 åriga arab och sover 7 på morgonen i hagen.
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Soldotter
·
M
Hästmänniskan Ja som rubriken säger...Barn i stallet,är det ok? Vi har en flicka som är 11 år i stallet sedan en tid tillbaka,och problem har... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 575
Senast: Madicken
·
P
Hästmänniskan Vad tittar ni på när ni ska köpa oinriden unghäst eller föl? Exteriör, föräldrar, ev. stam är väl självklart att man tittar på, men...
Svar
18
· Visningar
3 260
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Har kollat på en 1 årig hästutbildning på Ålands naturbruksskola, men nu verkar de lagt ner den??? Den gick varannat år och skulle...
Svar
4
· Visningar
1 295
Senast: _eeky_
·
Ekonomi & Juridik Jag har använt 4 Ess salva (skillingarydssalva, den där i svart burk) på Baldur vilket har gett honom stora sår på undersidan av huvudet...
Svar
13
· Visningar
1 826
Senast: Merwen
·
R
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst jag inte fått betalt för. Hur ska jag gå vidare? Köparens advokat förhalar. TIPS! :cry::confused: 2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 370
Senast: Ramona
·
Anläggning Vi har en fd arbetarbarack som sadelkammare och täckesförvaring. Hur löser man som bäst uppvärmning på en sådan? Nu har vi haft ett...
Svar
12
· Visningar
4 006
Senast: Annanaz
·
M
Hästmänniskan Varför valde ni lösdrift? Varför valde ni boxplats? Hur tänker ni kring detta. Jag lutar mer åt stallplats med box när det är dax men... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
17 808
Senast: MamaJustify
·
L
Hästmänniskan Hallå, Är intresserad av att hitta föreläsningar i Sverige om hästar. Gärna beteendevetenskapliga. Har letat länkar men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Laban
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett litet stall som jag hyr ut några stallplaster i, jag har ju hyresavtal i vanlig fall med. Men nu är det så att en tjej ska...
Svar
8
· Visningar
2 246
Senast: mian
·
Anläggning Hur starta ni upp verksamheten. Hade ni 5 hästar i början eller körde ni fullt med en gång. Börja ni med ridskolan eller turridningen...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka