Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Detta borde jag kunna, men jag gör inte det, så jag frågar på allvetande Buke. :) Säg att jag ska köpa en fastighet på ca 10 ha...
Svar
17
· Visningar
2 818
Senast: Gnist
·
J
Hästmänniskan Jag som rubriken lyder, vad göra? Eller rättare sagt vad/hur hade ni gjort i denna situation. Det som inte fick hända någonsin har...
Svar
5
· Visningar
1 308
Senast: idahej
·
Gnägg Min lilla häst kommer springande till mig i hagen.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Skyggni
·
M
Hästmänniskan Letar med ljus och lykta efter hus med stall och vad tycker ni är viktigt i ett stall som gör det lättarbetat osv. skriv på inget är för...
2
Svar
23
· Visningar
4 685
Senast: Moggie
·
Hästmänniskan Har problem med min medryttare - eller ja inte jag, hon är toppen mot mig och min häst, en av de bästa jag haft, utan en i stallet som...
2
Svar
37
· Visningar
4 645
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Hur kan man varna för en oseriös person? Råkade härförleden ut för en oseriös person som inte betalade för sig, och som inte verkade...
Svar
2
· Visningar
1 659
Senast: KungTulle
·
H
Hästmänniskan En fråga som har hängt över mig en tid. Hur mycket kunskap anser ni att man bör ha för att köpa och kunna ta hand om en häst? Det finns...
2
Svar
34
· Visningar
4 638
Senast: Speedway
·
J
Hästmänniskan Jag flyttade till stall B för ett x antal månader sedan för att få bättre träningsmöjligheter, pga att min ena häst inte trivdes bytte...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: Thek
·
Anläggning Vad bör man göra för typ av vattenprov om man ska använda vattnet ur egen brunn till hästarna? Är det någon skillnad mot vattenprover...
Svar
6
· Visningar
1 502
Hästmänniskan Precis som rubriken säger... klantade mej och råkade sticka mej i lillfingret med kanylen jag använt till min häst. Läkemedlet var...
Svar
17
· Visningar
5 131
Senast: Domino_s
·
L
Hästmänniskan Hoppas jag har lagt denna tråd i rätt forum, men annars får moderator flytta den :) Jag har min foderhäst tillsammans med min syrras...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: Love_Maya
·
Hästmänniskan När jag tittade på hästannonser en gång hittade jag en annons om ett kallblodsto. På bilden var det sto med föl. Jag tyckte dom var...
2
Svar
26
· Visningar
6 614
Ekonomi & Juridik Moderator får flytta om det ligger tokigt. Tyckte att ekonomi var mest passande iom att detta inte rör utbidning inom hästsektorn sas...
2
Svar
35
· Visningar
4 444
Senast: Liten
·
L
Ekonomi & Juridik Jag har en äldre b-ponny som inte har något pass eller speciella papper, har inte brytt mig om att ordna pass för hon har bara varit på...
Svar
9
· Visningar
2 358
Senast: Boj
·
T
Anläggning Vi har äntligen hittat den större gården som vi letat efter! Ladugården är av äldre modell (foderbord för kreatur gjort 1931!). Det...
Svar
0
· Visningar
1 255
Senast: Trollsan
·
W
Hästmänniskan Hej, Jag skriver lite kort här bara för att få se hur ni ser på detta. Jag har chans till att skaffa sommarhäst i sommar, jag...
Svar
11
· Visningar
1 993
Senast: wilma1
·
Hästmänniskan Är det förbjudet även när det är torrt och hårt ute?
Svar
9
· Visningar
3 225
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har varit och kollat på stall som verkade väldigt trevligt, dit jag isåfall ska flytta mitt sto med föl, och ev min shettis...
Svar
13
· Visningar
2 382
Senast: Lavinia
·
Anläggning Vår ridbana (byggd för två år sedan) är lite väl lös i topplagret, om det inte regnar ansenliga mängder. Vid mycket nederbörd packar sig...
2
Svar
36
· Visningar
13 286
Senast: trofé
·
P
Hästmänniskan Hejhopp! Jag har en fråga.. Jo, alltså om jag blir medryttare/skötare på en häst, sköter om den, rider den, och andra hästsysslor några...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 057
Senast: Pony_lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka