Sv: barn i stallet
*kl
Nu har jag läst igenom hela tråden..
Som många andra säger så finns det väldigt många som är i samma, och yngre, ålder som henne och uppför sig bättre! Självklart kan man glömma, det händer alla, men att glömma - eller snarare strunta i - samma sak upprepade gånger är inte OK.
Har du sagt till er stallägare att du/ni överväger att se er om efter ett nytt stall om situationen inte förbättras inom x antal dagar? Hur reagerar han då? För vad är egentligen bäst - att förlora några trogna stallmedlemmar som har stått där ett bra tag eller att förlora en yngre tjej som ingen är speciellt förtjust i pga att hon äventyrar både människornas och hästarnas säkerhet?
Jag kan förstå att du inte vill leta nytt stall och att du inte vill pressa stallägaren att ta tag i det, men det kanske är det bästa att göra?
Säger som de andra - prata med föräldrarna! Har dom gått med på att ha koll på sin dotter så får dom sköta det som dom ska också.
Och angående att hon rider iväg barbacka utan hjälm.. Herregud. Vår stallägare mördar i princip oss om vi ens sitter upp utan hjälm - varesig det är barbacka eller med sadel. Vi får dock lov att göra undantag om vi tillexempel ska fota lite mer seriösa bilder och frågar om lov först. Och då hamnar allt ansvar på oss om någonting händer. Ska vi dessutom en bit från stallet och fota så ska vi rida dit med hjälmen på huvudet, ta av den medan vi tar bilder och sen ta på den så fort vi är klara igen. Och detta har hänt en gång för ungefär 3 veckor sedan, hon som red blir 16 om två veckor och jag som fotade blir 19 om en månad. Lite OT kanske..
I vilket fall som helst så se till att få ändring på situationen - och detta så fort som möjligt. Vänta inte för länge med att ta tag i det. Och som jag förstått det så har hon stått hos er ett tag? Okej att man "daltar" lite med henne i början, men hon kan inte vara ny i stallet för alltid.
Uppdatera gärna hur det går för er!