Vad tar hovslagare betalt?

Sv: Vad tar hovslagare betalt?

Vi betalar ungefär 900 kr, beroende på eurokursen för en skoning runt om av en fantastiskt duktig hovslagare från Belgien. Han kommer till Stockholm kring var sjunde vecka och skor ca 70 hästar. :)

Jag betalar 1000 kr för en skoning runt om och 350 kr för verkning.
Visst blir det mycket pengar och som fattig student är det tungt. Men hovslagaren ska ju också leva på någonting. Jag är så godtrogen så förutsätter att denna inte jobbar svart. Och gör denna det får denna skylla sig själv när pensionen osv ju påverkas dåligt av det hela.

Vi betalar 1000:- för en helskoning och då är det vitt och med mängdrabatten (har många hästar).
Västra götalands län.

Vi betalar 1 200 kronor (varav 100 kr för specialskor fram) och vår förra hovis hade liknande pris. Är otroligt nöjda med vår nuvarande hovis, och tycker därför att priset känns okej. Bor i västra Skåne.

Vi betalar 950 kr per häst (vitt), men det är lite rabatterat eftersom vi har två hästar som skos samtidigt. Jag tror att fullt pris är 1100 kr per häst.

Skodde i går; 1200,- per häst med nya skor och fakturan i mailen i dag. Journaler fördes såklart vid skoningstillfället. ***SUVERÄN*** hovslagare, värd varenda krona!

Jag betalar 900,- i "grund" då ingår skor och själva skoningen, ska det vara en massa "extra" som broddhål eller sulor m.m. kostar det extra.

Detta är en utbildad hovis och allt är vitt.

Jag bor i Jönköpings län, Småland

Mvh Domino_s

knapplån

Att medvetet betala svart för tjänster inom hästeriet gör mig så himla arg. Det är inte konstigt att så många har svårt att få en verksamhet att gå runt om alla kunder vill betala svart. Har man inte råd att betala vet/hovis vitt ska man inte ha någon häst.

Jävligt kul för de hovisar som jobbar att vitt att konkurrera med de som tar svart. Det är ju därför det aldrig blir möjligt att få vettiga löner inom hästeriet.

KL

Min hovslagare (som också är klinikhovslagare) tar 1250 kr för helskoning (varmskoning). Verkning kostar 450 kr. Jättenöjd :)!

Att medvetet betala svart för tjänster inom hästeriet gör mig så himla arg.

Jävligt kul för de hovisar som jobbar att vitt att konkurrera med de som tar svart. Det är ju därför det aldrig blir möjligt att få vettiga löner inom hästeriet.

:bow:
Det verkar inte som om folk förstår vad skatten är till för...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Vi behöver hitta en ny hovslagare, och fick kontakt med en tjej som sa att hon har 2 års erfarenhet, och jag tänkte OK, man kan vara bra...
Svar
7
· Visningar
1 533
Senast: a1agnlju
·
Övr. Hund Ja, som sagt vad gör man då? Har känt under en längre tid att det här går inte med att vara ensamstående hundägare till två hundar. Vad...
2
Svar
36
· Visningar
9 550
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag är gammal användare här men har visst raderat mitt hotmailkonto som användaren var registrerad på (säger något om hur länge...
Svar
8
· Visningar
2 977
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka