Sv: Handpenning betald, ångra köp
Jo jag håller med att båda bör vara nöjda.
Priset ligger inte under det marknaden erbjuder, priset var rimligt. Marknaden har ännu inte bjudit över utan den påstådda budgivaren har aldrig existerat.
Jo, du har rätt, kanske inte är lönt att dra det vidare, jag har visserligen en bekant som är jurist som kanske vill titta på det i alla fall.
Ett muntligt avtal är lika bindande som ett skriftligt...om man kan bevisa den precisa ordalydelsen i avtalet.
Risken är att du bara kastar in pengar efter en affär som i vilket fall hamnar snett.
En bra affär är där båda är nöjda.
I det här fallet skulle du ju i praktiken försöka tvinga säljaren att sälja till ett pris som ligger under det marknaden erbjuder.
Jo jag håller med att båda bör vara nöjda.
Priset ligger inte under det marknaden erbjuder, priset var rimligt. Marknaden har ännu inte bjudit över utan den påstådda budgivaren har aldrig existerat.
Handlar det verkligen om så mycket pengar att det är lönt att dra vidare? En jurist tar c a 1000 - 1500 kr/timme, att ta det vidare kommer alltså att kosta en rejäl slant med osäker utgång.
Var kommer handpenningen in i bilden? Det är ju säljaren som har backat från avtalet och då ska ju självklart handpenningen återbetalas till köparen.
Jo, du har rätt, kanske inte är lönt att dra det vidare, jag har visserligen en bekant som är jurist som kanske vill titta på det i alla fall.