Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har ingen möjlighet att ha en slang kopplad till ett vattenkar vintertid då det är lång sträcka innifrån mjölkrummet där pumpen...
Svar
10
· Visningar
1 799
Anläggning Vill gärna ha ärliga svar och erfarenheter ang. för och nackdelar med utebox. gäller engelska uteboxar, och strömedlet är spån...
Svar
4
· Visningar
2 887
F
Ekonomi & Juridik Skriver under anonymt nick, annars blir det för uppenbart vilken ridskola jag menar. Det är så här att det finns en ridskola där jag...
Svar
6
· Visningar
2 326
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Idag hände något väldigt tröttsamt som jag och mitt ridsällskap beslöt oss för att anmäla. I alla de åren som man har sysslat med...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 754
Senast: bouclé
·
Anläggning Dvs en dränerad sandjord där man låter grässvål vara kvar och bara toppar med sand, se Ridsportförbundets tips. Jag vet att flera...
Svar
5
· Visningar
1 661
Senast: bambi82
·
Anläggning Jag har blivit lycklig ägare till utrangerade lyktstolpar av VV, och tänkte sätta dom som belysning till ridbanan :banana: Men jag blir...
Svar
7
· Visningar
5 725
Senast: Scata
·
Ekonomi & Juridik Jag och min karl är spekulanter på ett fint hus med tillhörande ladugård. Utrymmet och höjden är mer än nog och allt är i jättefint...
Svar
5
· Visningar
6 531
Senast: anjescka
·
Gnägg Shelby på inridning! =)
Svar
0
· Visningar
125
Senast: SofieL
·
R
Hästmänniskan Jag ska ev. skaffa en medryttare på min blivande foderhäst. Jag är väldigt mån om honom och jag är för övrig väldigt pedantisk och i...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 258
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Vet ni hur det är med muntliga avtal? Jag har min häst utlånad till en mor och dotter då jag precis fått barn. Och vi hade sagt att dom...
Svar
9
· Visningar
1 564
Senast: moon
·
Hästmänniskan Ska börja tömköra min häst nu i höst/vinter och håller på att vänja han med gjorden,var tredje gången han hade på sig den i dag. Han...
Svar
14
· Visningar
1 369
Senast: Ingridl
·
Svar
0
· Visningar
144
Senast: happyrider
·
T
Hästmänniskan Min älskade kallblodsvalack fick tyvärr åka till de evigt gröna för snart ett år sedan. Jag har en häst på gården som jag inte riktigt...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: iNHALE
·
T
Hästmänniskan Har en vän till mig som går i tankar på att sälja sin D-ponny och köpa en "problemhäst" hon hittat. Ponnyn är väldigt trevlig med en...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Senast: Mixess
·
Hästmänniskan Jag ringer säljare. Hittat fin häst jag vill köpa åt mig. Vi pratar i telefon, mailat lite innan. Säger att jag gärna vill köpa dem och...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 380
Senast: Flavor
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Behöver motivation eftersom det är många kg att gå ner. Vill gå ner i vikt för att kunna rida igen. Småtjejerna rider på ridskola och...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: mysko
·
Hästmänniskan Hej! Funderar lite på hur ni som rider utan hjälm (regelbundet?) tänker? Vad är orsakerna? Jag är absolut inte emot det men jag är...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 213
Senast: Miloni
·
Hästmänniskan Hej igen! Är det fler än jag som har slappat till sedan förra utmaningarna och behöver ta nya tag? De hägrande 70kg känns för...
58 59 60
Svar
1 195
· Visningar
92 716
Senast: anglahund
·
R
Hästmänniskan Tänkte på en rolig sak när jag var ute i stallet... Jag hade väldigt mycket armmuskler utan att träna. Eftersom att jag är en hästtjej...
Svar
9
· Visningar
2 571
Senast: pinky
·
T
Ekonomi & Juridik Alla ni som har tillgång till ridhus, vad betalar ni för denna lyx? Betalar ni helår/halvår, för ryttare/häst (hur många...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 421
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025