Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej. Har precis sålt en häst till en tjej, som först verkade jättebra osv osv, hon har betalat hästen och kontrakt har skrivits på...
Svar
4
· Visningar
2 553
Senast: Liten
·
A
Anläggning Hejsan!! Har två ston, varav ett är dräktigt och ska föla nästa år. Har tidigare haft den ena uppbunden i spilta & den andra hästen...
Svar
4
· Visningar
962
K
Ekonomi & Juridik Ska låna ut min häst på foder och självklart så ska ordentliga kontrakt/avtal skrivas. Har köpt färdiga som bara ska skrivas i men jag...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Ickapeltz
·
Ekonomi & Juridik hur blir man det? jag har hört att det bara är en kurs på 2 veckor men när jag har letat på www. sadelmakare .org så står det att kursen...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: MaddeLen
·
Ekonomi & Juridik Jag har inte ens varit inackorderad en månad förrän det uppstår en liten konflikt... Betalar en stallhyra där "allt" ingår, fri...
2
Svar
30
· Visningar
3 867
Senast: rebus
·
Hästmänniskan För två- tre år sedan ramlade jag under en skidtur och slog i svanskotan väldigt kraftigt. Nu har jag fått problem när jag rider. Om...
Svar
15
· Visningar
4 600
Senast: Mitrolle
·
Hästmänniskan Fick ta bort min valack, min bästa vän i över 8 år den 3 augusti pga en skada som aldrig ville läka. Hade väl gjort mej beredd på det så...
Svar
13
· Visningar
2 015
Anläggning Har någon plastat in halm som inte är hundra torr (= blandat mkt torrt och en del som inte är torrt). Hur blir sådana balar isåfall ...
Svar
12
· Visningar
2 407
Hästmänniskan Ni som har häst, har ni någon försäkring på er själva? Hade ni haft det även om ni inte hade haft häst/ridit? Vad täcker försäkringen...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan Hej, vet inte riktigt om tråden ligger rätt men chansar på att den ska vara här. Annars får moderator flytta tråden. Det är så att...
Svar
3
· Visningar
1 015
F
Hästmänniskan Min dröm är att utbilda mig till beridare, det är det jag vill mest av allt i hela världen. Så då har jag ju såklart sökt runt lite på...
2 3
Svar
42
· Visningar
14 431
Anläggning Hej. Jag har tidigare skrivit en tråd om att jag letar efter underlag att lägga som toppskikt på min stenmjölsridbana (den är lite för...
Svar
4
· Visningar
3 300
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Nästa vecka är det dags för veterinärbesiktningen och om allt går som det ska med den så har jag alltså en häst då. :D Jag är så...
2
Svar
25
· Visningar
3 817
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Vad har ni för intställning till ert tävlande? Jag har anmält mig till ett meeting (hoppning) nästa helg och har en lite smått orolig...
Svar
7
· Visningar
1 436
Senast: Docka
·
S
Ekonomi & Juridik Min kompis har tagit en häst på foder för senare köp och har skrivit foderavtal men nu visar det sig att hon som skrivit på avtalet inte...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
11 222
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Bestämde mig i år för att hyra ut boxar eftersom jag inte har alla mina hästar hemma, och för att jag tänkte att det vore trevligt med...
2
Svar
39
· Visningar
6 025
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Råkade ut för en olycka i mitten av mars som resulterade i att jag bröt vad- och skenben strax ovanför fotleden, samt lite sprickor runt...
2
Svar
29
· Visningar
6 496
Hästmänniskan Fick tips för ett tag sedan om att det fanns en annan här på Buke som skrivit en massa lögner i sin profil. Där står bl.a att h*n har...
Svar
18
· Visningar
2 743
Senast: Tahari
·
Hästmänniskan Mina Hästar är försäkrade, inte jag Mina hästar har ett välstädat hem, inte jag Mina hästar har mat på bordet varje dag, inte jag...
Svar
9
· Visningar
1 776
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka