Sv: Det här med hyresgäster...
KL
Det verkar tydligen vara lika svårt att hitta bra hyresgäster som bra hyresvärdar. Jag har själv gått genom ett antal olika ställen var det endera inte funkat riktigt, stallägaren varit väldigt otrevlig eller bristfällig skötsel av inhyrda hästar. I det sistnämnda blev åxå stallsägarens hästar utan dagshö om hennes dotter bestämde sig för att min inte skulle få. Ett annat ställe talade stallsägaren sk*t om mej eftersom jag har en ponny med kapacitet och inte tävlar. Ett tredje ställe var stallsägaren en väldigt otrevlig typ, de flesta här i trakten går långa omvägar om hen dyker upp. Det tog 3 år att hitta ett stall var jag och ponnyn trivs, tyvärr verkar den tiden gå mot sitt slut då grannens killar kör både motocross och bilrally på vägarna kring stallet, det började i våras. Så nu har jag börjat se mig om ett ställe med tryggare omgivning, det har varit några nära-på situationer några gånger redan..
Jadu konstiga stallägare finns det gott om.
Som inte gör det dom lovar, eller min nuvarande som säger att jag ska sälja hästen? Bara för att jag hade med mig 2 kompisar till stallet som inte sätt honom på länge, det var visst spekulanter... Är det inte lättare att fråga om jag ska sälja hästen då istället? Sen MASSOR med andra skumma saker som stallägare hittar på
Men du tycker du ska gå över till grannen och be att få prata med de berörda över en lugn fika.
Då kan du berätta hur det ligger till och ni kan säkert komma överens om ngt passande
Jag hade hästen bredvid en av Sveriges mest kända rallyförare och jag vet precis vilka problem som kan uppstå då...
Men vi kom överens att tex måndagar då rider vi inte lillslingan för då vill killarna träna där osv så behövde vi liksom inte krocka.
Och om de ville träna på ngn av deras träningsfria dagar bestämde vi att då skickar de ett sms vart de skulle träna så behöver inte vi rida där just då.
När vi sen hade huberrtusjakter eller långritter osv berättade vi vart vi befann oss då och de behövde inte åka just där och då.
Man får plats med både hästar å crossar å rallybilar å allt vad det nu är
Å killarna vill lika lite möta oss med hästar som vi vill möta dom med bilar, crossar osv.. Dvs inte alls!