Jag stod i ett stall som kostade 2300/månaden och då ingick allt förutom mockningen. De fixade höpåsar, all fodring, alla ut/insläpp och hjälpte även till vid hovslagare osv. I de 2300 kr ingick även 12 kg hö.
Där fick man dock betala eget strö och de flesta köpte spån, torv tillsammans.
De hade plats för ca 20 hästar men var väldigt små hagar, ca 10x20 meter hagar där hästarna gick ensamma eller så kanske man satte ihop några 10x20 hagar så att hästarna fick sällskap och större hage (Detta gjorde jag och 2 till). Anledningen till att stallet ändå hade inackorderingar var läget! Låg bredvid en jättestor anläggning med 2 ridhus, 3 ridbanor och en terrängbana. Du kunde rida till båda hav, stor skog och sjöar.
Hade det bara funnits större hagar så hade det varit mitt drömstall.
Men ja allt ovan fick vi för 2300 kr/månaden.
Där fick man dock betala eget strö och de flesta köpte spån, torv tillsammans.
De hade plats för ca 20 hästar men var väldigt små hagar, ca 10x20 meter hagar där hästarna gick ensamma eller så kanske man satte ihop några 10x20 hagar så att hästarna fick sällskap och större hage (Detta gjorde jag och 2 till). Anledningen till att stallet ändå hade inackorderingar var läget! Låg bredvid en jättestor anläggning med 2 ridhus, 3 ridbanor och en terrängbana. Du kunde rida till båda hav, stor skog och sjöar.
Hade det bara funnits större hagar så hade det varit mitt drömstall.
Men ja allt ovan fick vi för 2300 kr/månaden.