Drömmen om att bli beridare-krossad

Sv: Drömmen om att bli beridare-krossad

KL

PM:a mig om du är intresserad av Tyskland. Bor och jobbar här sedan 11 år och kan kanske hjälpa dig att hitta ngt!!
Tyska beridarutbildningen är en 2- alt. 3-årig lärlingsutbildning. Teoridelen är i skola antingen 1-2 dagar/vecka eller i block om 2-3 veckor/termin. Alla slutprov sker centralt i Warendorf. Hur bra utbildningen blir handlar alltså mycket om i vilket stall man går som lärling och inte minst sin egen vilja att lära sig!!!
Lycka till!!

ja jobbade som beridare och mitt jobb var att motionera hästarna? Stallskötarna fixade de hästarna ja skulle rida och efter ridning fixade dom hästarna med.

Sen var jag med och gjorde stalltjänst på morgongen IBLAND beroende hur mycket hästar det var som skulle ridas.

Men kanske är olika i stall vad som ses som beridare?:p

Tycker att du först och främst borde satsa på hästskötarexamen, jobba som hästskötare, rida och tävla i högre klasser. Tror nog egentligen att bara det räcker för att bli typ "beridare". Att man inte har beridarexamen kanske spelar roll om du vill rida för hovet eller dom större stjärnorna. Men inom hästyrket så är det inte alltid det behövs utbildningar för att jobba inom det yrket man vill. Utan mer erfarenhet och att man kanske har jobbat utomlands och självklart att man har tävlat med bra resultat är ju en stor merit.

Hästskötarexamen är något som ofta krävs för många utbildningar, så det öppnar ju många mer dörrar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har suttit och letat lite utbildningar den senaste tiden. Efter att ha varit inne på Flyinges hemsida kom jag fram till att jag vill gå...
Svar
19
· Visningar
1 996
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross