Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik En bekant till mig överväger att anlita en transportfirma för att transportera hem hennes föl i november. Det hon funderar över är...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: rebus
·
Anläggning Mellan tummen och pekfingret, vad skulle det kunna kosta ungefär om man lejer bort allt? Skåne, plan betesmark just nu. Skulle tippa på...
2
Svar
25
· Visningar
2 978
Senast: LIA
·
Hästmänniskan Hej. Jag har köpt en Ardenner av polisen för några månader sedan. Han är en valack men i passet står det att han är hingst. Och det står...
Svar
10
· Visningar
3 105
Senast: sarapara
·
Anläggning Sitter och letar alternativ till den blöta halmen som ligger kvar på fälten grrrrr och ramlade över ett företag inte långt bort som...
Svar
14
· Visningar
5 526
Ekonomi & Juridik Nu efter tredjeskörden kommer vi att få tillbaka en del av den vall vi har utarrenderad. Det blir lite drygt 5 ha som vi nu funderar på...
Svar
0
· Visningar
880
Senast: Nelle
·
Anläggning Hej! Hur skulle ni gjort med denna carport så att den blir en så bra ligghall som möjligt? Den är 8 gånger 4.5 meter. Vi tänkte...
Svar
1
· Visningar
1 053
D
Ekonomi & Juridik :idea: Jag och min make, mestadels maken har funderat ihop en väldigt rolig och på papperet lönsam idé. Jag tänkte ni kunde komma med...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
18 958
Ekonomi & Juridik Ja, som rubriken säger: Är det någon här som har någon aning om vad timlönen kan tänkas ligga på för en stallskötare (med uppgift att ta...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: 0therwise
·
Hästmänniskan Är det någon här som går någon utbildning på Strömsholm? Mvh Tora
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: karmandi
·
L
Anläggning Hej! Vet att det finns en hel del trådar om helinackordering, men känner fortfarande (efter många timmars läsning) att jag behöver lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 681
Senast: CiderGirl
·
Anläggning Vi har en gammal ladugårdsbyggnad som ska byggas om till stall. Väggarna är murade med tegel o sen putsade. Tyvärr är den i väldigt...
Svar
0
· Visningar
1 423
Senast: Minnie
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket spån - räknat i inplastade hårdpressade balar - går det i normalfallet åt per dag åt en stor häst i box ca 10m2 om hästen...
Svar
10
· Visningar
1 603
Senast: bapro
·
Hästmänniskan Vad hade ni valt: a) jobba 65% med två helger i rad. På helgerna är det heldagar 8-20. Bra schema ifall man har häst. Lite möjlighet...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Senast: Liten
·
Anläggning Vi håller på att bygga upp ett foderskjul inför vintern så att hästarna kan få det lite torrt och snöfritt samt fri tillgång på halm och...
Svar
0
· Visningar
714
Senast: Kookaburra
·
Hästmänniskan nu har jag snart haft min häst i 2 år, och ja har fortfarande stora frågetecken angående hennes brännmärken på halsen.. det sitter...
2
Svar
20
· Visningar
4 769
Senast: sillys
·
S
Hästmänniskan Är det en myt att kvinnor som rider har svåra förlossningar? Bör man sluta rida när man är gravid, pga det?
2 3
Svar
56
· Visningar
10 257
Senast: tinissen
·
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att min man fyller 40 snart. Både jag o döttrarna är hästgalna. Min man är inte superintresserad men inte anti heller...
Svar
8
· Visningar
1 222
Senast: Ginne
·
Ekonomi & Juridik För någon vecka sedan fick jag höra att man inte skulle importera unga hästar (i detta fall handlade det import från om USA, men jag...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: Niki
·
Hästmänniskan Vet inte om denna tråd är ok men jag provar iaf. På väg till Alcudia, Mallis. Finns det ngt bra ställe där att rida på? Hittade ngn stor...
Svar
1
· Visningar
1 245
Hästmänniskan Situationen lyder som följande: Står i ett större stall, fram till jul. I detta stall trivs hästen okej, inte lika mycket som i...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: Patrici
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka