Hästägare och arbetstider

Sv: Hästägare och arbetstider

Att jobba helger är fruktansvärt osocialt. Det tänker man inte på när man börjar utan först när man inser att när kompisen har fest -då jobbar man, när klubben har tävling -då jobbar man, när en bra tränare kommer till stan o håller kurs -då jobbar man. När alla andra i stallet skall ut o rida -då jobbar man....

Word! Jag jobbar varannan helg och det är så jäkla träligt. Jag hade dock hellre jobbat 12h på helgerna för att bara jobba 2 av 6 ist för som nu 3 av 6. Jag jobbar också skift och jag skulle inte vilja byta mot dagtid. Däremot detta jävla varannan helg gör mig tokig... Jag har pojkvän och han jobbar också varannan helg. Det gör att vi vill passa på att umgås när vi (tackolov) är ledig samma helger, men detta blir på bekostnad av övrigt socialt liv och det är trist :(

Sv: Hästägare och arbetstider

Jag hade valt att jobba 100% mån-fre. För mig är 6000:- mycket pengar, och för mig är det mer värt att kunna ha fasta rutiner i veckorna än att jobba färre timmar.

Ang att jobba helger, så upplever jag det betydligt mer osocialt att jobba natt. Baserat på mig själv, och min umgängeskrets. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 208
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross