Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Satt och funderade på försäkringar. Har ni alla era hästar försäkrade? Om inte, varför? Ingen av mina hästar är i daxläget värda...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 134
Ekonomi & Juridik Ny börjar en ny termin på landets alla ridgymnasium. Undrar lite hur man bedriver det systematiska arbetsmiljöarbetet på många av...
Svar
11
· Visningar
1 660
Senast: Bowman
·
D
Anläggning Håller på att bygga nytt stall och ska göra en ordentlig skötselplats med bra ljus så att det duger åt hovslagare och veterinärer och...
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: Dinosaur
·
Z
Hästmänniskan Hej Jag ägde ett varmblod förut som blev stulet och sedan slaktat... Tror många här har hört historien förut, jag verkar inte vara...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 410
Senast: ZandraBson
·
Anläggning Ska ev. köpa en traktor imorgon. En Volvo T21. Någon som har erfarenhet av sådana? Misstänker att de inte är så jättestarka mn...
Svar
2
· Visningar
927
J
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min sambo har precis köpte en mindre hästgård, där det finns 4-5 stallplatser. Tanken och drömmen är väl att jag senare...
Svar
2
· Visningar
1 022
Hästmänniskan Jag undrar just det, är det någon som har erfarenhet av att importera häst från Lettland. Jag har hittat en väldigt fin som jag är...
Svar
2
· Visningar
2 802
Senast: sona
·
F
Ekonomi & Juridik För ca 2 år sen hämtade vi upp en travare som ägdes av A men skulle köras in och tränas av oss (B). Då var det inte skrivet något papper...
Svar
6
· Visningar
2 375
Senast: Zony
·
Hästmänniskan Hej, Ifall tråden hamnat fel så ber jag om ursäkt. Oj var ska man börja i alla frågor. Jag har ridit större delen av mitt liv men...
2
Svar
26
· Visningar
5 001
Senast: Chine
·
  • Låst
Hästmänniskan Jag och en kompis (kört sin häst till mig) skulle rida ut en runda tillsammans idag för första gången. Min pålla på fyra år har jag haft...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: mysko
·
Anläggning Undrar om ngn vet hur det är med detta? Kan jag strö stalosan utan att döda mina kära maskvänner?
Svar
1
· Visningar
1 145
Senast: Novalisa
·
K
Anläggning Jag håller på att planera för att sätta upp ett vindskydd åt mina hästar. Jag undrar ifall någon som har erfarenhet kring detta kan ge...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: Kambra
·
Ekonomi & Juridik Kan ni ta kort på era höhäckar och beskriva för och nackdelar med dom? Jag har fått tag i en person som kan svettsa åt mig, så skall...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Vad inkluderar ni i begreppet kallhyra? Ingår någon service (typ påfyllning av vatten)? Om lösdrift, vad inbegriper det? Och hur...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Hej! Jag har några gånger när ja ridit kännt att de "bränns" under fotsulorna precis där man har stigbyglarna. Är det någon som har...
Svar
14
· Visningar
3 602
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Nu var det länge sedan vi hade en sådan här tråd. Har det kommit upp något nytt på marknaden som gör det möjligt att ge hästen full...
2
Svar
37
· Visningar
4 157
Ekonomi & Juridik Hur bekämpar man kardborrar och slånbärsbuskar en gång för alla??? Kardborrarna har jag provat att gräva bort men det blir bara fler och...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Maléne
·
Hästmänniskan I mitt stall, som är en föredetta ladugård, så är väggarna kalkade för många, många år sedan. Så det är inte särskilt vitt där inne...
Svar
19
· Visningar
13 480
Senast: Minstral
·
Anläggning Jag läste på Hippsons hemsida ett reportage om en anläggning som i sitt ridhus har engelsk sand, två sorters fibrer och vaselin...
Svar
3
· Visningar
2 041
Senast: Rimfaxe
·
Hästmänniskan Ettårig distansutbildning på Dingle naturbruksgymnasium. Någon som tänkte söka? Det verkar vara en ny utbildning och senaste ansök är...
2
Svar
34
· Visningar
4 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat