varmblod vikt

Sv: varmblod vikt

nej, det gör det inte.
den som sgtår som registrerad ägare på STC är väl ägare antar jag?
möjligen att man kan visa upp någon form av köpekontrakt som bevisar något annat, är dock osäker på det..

tycker slakteriet gjort helt, helt fel och fattar inte att dom gjort det ens!!! :eek:

Grejjen är att slakteriet enligt lag inte har gjort fel ;/ Så sjukt.
Just nu väntar jag väl mig en ny nerläggning av det hela..... Känns inte som att någon bryr sig.
Även fast jag står som ägare på köpekontraktet, registrerad ägare på STC, och ja, på det där pappret i passet även. Och sedan på försäkringen också hos Agria.

Läste du mitt tidigare inlägg?

Att jag ska fråga åklagaren varför? Ja det har jag. Hon säger att det finns inga bevis på att jag inte gått med på att hästen ska slaktas. Varför skulle jag vilja slakta min häst som var helt frisk? Och vart finns bevisen på att jag har gått med på att han ska slaktas isf?

Vad säger hon när du frågar henne det då?

Har du fått slaktpengarna eller har stallägaren tagit dem?

Att det finns inga bevis på att jag inte har gått med på slakten. Det sattes som orsak till nerläggning.

nej jag har inte fått pengarna för slakten, dom tog han. Jag har t.o.m ett kvitto ifrån slakteriet att han har mottagit dom.

Är inte ett dugg intresserad av dom pengarna..... Men rätt ska ju vara rätt typ. Hade skänkt bort dom pengarna ändå.

det är alltså det hon säger när jag frågar varför.....

Hela historien låter helt sjuk!
Om man har travhäst hos en tränare så ska passet finnas där hästen finns. Skulle det betyda att tränaren skulle kunna skicka hästen på slakt utan att underrätta ägaren och dessutom behålla slaktpengarna sedan och komma undan med det i rätten?

Eftersom du har bevis att du äger hästen så har han ju först och främst stulit hästen, skickat på slakt och sedan behållit pengarna för den. Du borde för det första få ut värdet i form av försäkringsvärdet, slaktpengarna och sedan få ut för sveda och värk. Det kan inte vara rätt som det gått till. Det är ju rena vilda västern farsen du berättar. :mad:

Varför drar du ens en sådan dum story om jag får fråga? Det inlägget du svarade på så hade jag ju skrivit att jag stod som ägare i passet! Passet är ju STC! Ändå drar du en historia om att jag inte står som ägare hos STC? Vad menar du egentligen? Fattar noll vad du skriver om jag ska vara ärlig ;P

Men kära nån!!! Lugna ner dig lite vännen!!! Jag frågade om du stod som reggad ägare hos stc för att i själva passet så står väl enbart hästens identitet? Det var inte att ifrågasätta dig på nått vis utan jag undrade bara hur det låg till.
Varför undrar du ens om stallägaren fick avliva hästen om han inte står som ägare?
Det är väl självklart då att du som ägare bestämmer när din häst ska slaktas. Om han gjort det på eget bevåg har han gjort fel mot dig o det beklagar jag!

Har läste igenom heeela tråden nu o såg att jag missat en del i hanteringen :p
Nu när identitetsfrågan är utredd så förstår jag bättre. Och du med eftersom du misstolkade mig när jag frågade om ägar-situationen. (du skrev passet o jag menade reggad i stc´s register)
Tråkigt för dig om du inte kan processa mot gubben :crazy:
Han har ju gjort totalfel!
Men slakterierna kollar inte ägarpapper så noga tydligen för när jag skickade min kompis att åka med min häst frågade de inte efter hennes id. Hon gav dem passet som de tittade i och gav dem hästen. Hon skrev på att hon lämnat honom o till vem pengarna (jag) skulle gå.
Borde ju va lika koll på folket som lämnar!!

Hela historien låter helt sjuk!
Om man har travhäst hos en tränare så ska passet finnas där hästen finns. Skulle det betyda att tränaren skulle kunna skicka hästen på slakt utan att underrätta ägaren och dessutom behålla slaktpengarna sedan och komma undan med det i rätten?

Eftersom du har bevis att du äger hästen så har han ju först och främst stulit hästen, skickat på slakt och sedan behållit pengarna för den. Du borde för det första få ut värdet i form av försäkringsvärdet, slaktpengarna och sedan få ut för sveda och värk. Det kan inte vara rätt som det gått till. Det är ju rena vilda västern farsen du berättar. :mad:

I know :( Det är sjukt. Fattar inte hur han kan komma undan med det. Dom försöker ju dra i alla trådar dom kan.
Jag kan inte få ut försäkringspengar eftersom hästen blev slaktad.
Sveda o värk fungerade dock bara om man blivit inlagd på sjukhus eller liknande sa en advokat till mig.
Shit asså jag drömmer mardrömmar om detta emmellanåt, är asjobbigt verkligen.....

Gubben säger ju att jag gått med på o slakta den. Han försöker ju komma undan med det. Sedan när fallet lades ner så sa han till folk i sin omgivning att fallet lades ner för att det var hans häst. Han är sjuk i huvet typ.

Till polisen säger hahn ju att han hade passet så han var hästens ägare o han kunde göra vad han vill med den, sedan säger han i ett annat förhör att jag hade gett tillåtelse att slakta hästen. Varför behövde han min tillåtelse om han nu säger att det var hans häst?????????? Han säger emot sig själv på allt som han säger.

Och när journalisten ringde han så sa han till henne att han sagt till mig ett tag innan att jag skulle flytta min häst därifrån. Varför skulle jag flytta en häst som var hans??????????

Jag tycker allt är så självklart här. Jag förstår inte hur det kunde läggas ner från första början. Han bad mig aldrig att flytta hästen dock höll jag på med att fixa ny stallplats. Men allt sket sig i sista sekunden och det hände som jag aldrig ens hade i tanken :S

Har läste igenom heeela tråden nu o såg att jag missat en del i hanteringen :p
Nu när identitetsfrågan är utredd så förstår jag bättre. Och du med eftersom du misstolkade mig när jag frågade om ägar-situationen. (du skrev passet o jag menade reggad i stc´s register)
Tråkigt för dig om du inte kan processa mot gubben :crazy:
Han har ju gjort totalfel!
Men slakterierna kollar inte ägarpapper så noga tydligen för när jag skickade min kompis att åka med min häst frågade de inte efter hennes id. Hon gav dem passet som de tittade i och gav dem hästen. Hon skrev på att hon lämnat honom o till vem pengarna (jag) skulle gå.
Borde ju va lika koll på folket som lämnar!!

Ja det är heltokigt att dom inte kollar id osv....... Man borde behöva skriva ett intyg om ägaren själv inte åker med hästen. Sedan borde det även vara lag på att slakteriet ska ringa upp ägaren även om det kommer ett intyg.

Kommer ev att komma en artikel i Gp, har varit på en intervju ang detta.

Det är ju ganska vanligt att ägare skickar nån annan att åka med hästen. Det är ingen rolig situation. jag är vuxen o har varit med om en del men ville inte åka med min häst, det va för jobbigt.
MEN jag skickade med ett intyg att jag tillät att kompisen släppte ifrån sig hästen men det kollade de inte på utan tog henne på orden.
Det borde vara obligatoriskt att skicka med intyg från reggad ägare just för att det inte ska ske misstag.
Och vilken fräck djävel i ditt fall att ta emot pengar som inte är hans!!!!!!!! Det är kanske så nu att du måste släppa detta o gå vidare, tyvärr. ledsen att du råkat illa ut!

Ja det borde absolut vara lag på att det ska komma med ett intyg ifrån ägaren. Hur lång tid kan det ta för slakteriet att kolla upp det?
När jag ringde slakteriet dit min häst hade slaktats så hade bara 8 hästar lämnats in den dagen. Det kan ju inte ta så lång tid o kolla upp allt innan hästen slaktas. Hur länge står hästen på slakteriet innan den slaktas?

Ja han tog pengarna, även fast det inte var hans. Fallet lades ner o åklagaren sa att "det fanns inga bevis på att jag inte hade gått med på att han skulle få slakta hästen"

Det var en halv sida ang min häst i GP för någon vecka sedan, då reglerna borde ändras så ingen annan råkar ut för samma sak.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 057
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka