Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

K
Ekonomi & Juridik Jag står i ett stall nu där uppsägningstiden är 1 månad, jag har inget kontrakt som bekräftar detta och har inte heller hört det från...
2
Svar
22
· Visningar
3 621
Senast: Nina85
·
Anläggning Vi står i startgroparna för att bygga en lösdrift inför vintern. Funderar på storleken. 20 kvadratmeter (4m djup, 5 bred), för en...
Svar
5
· Visningar
1 576
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag är i valet och kvalet på att byta stall till mina 2 hästar, då det är en hel del saker nu på sista tiden som går i krasch och retar...
Svar
8
· Visningar
1 820
Senast: Tagliabue
·
Ekonomi & Juridik Hur länge gäller besiktningsprotokollet?
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: Summerwind
·
Hästmänniskan Undrar lite om det finns bestämmelser på hur många väggar ett vindskydd måste ha? Om ett vindskydd endast har två väggar, duger det då...
Svar
8
· Visningar
1 672
Senast: Gladstone
·
Z
Ekonomi & Juridik Hej på er :) Jag ska starta ett mindre inackorderingsstall och vill höra mej lite för vad för papper och sådant som behövs :) Mvh Sara
Svar
1
· Visningar
811
Hästmänniskan Vet inte om jag lägger tråden rätt här, menmen.. Jag ska börja nian nu, och har redan beslutsångest över vart jag ska gå efter det...
Svar
12
· Visningar
1 626
Hästmänniskan Hej Jo de är så att jag har fått en praktik plats i ett hyn godkänt stall, allt verkar toppen men nu var de så att jag var till...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: olsssson
·
Ekonomi & Juridik Det hela började med att min granne ringde och frågade om jag kunde köra häst och vagn på hembygdsdagen i vårt samhälle. Inga problem...
Svar
9
· Visningar
2 405
I
Ekonomi & Juridik Hej, jag skulle vara tacksam om någon kan berätta för mig hur hästhållnings lagarna lyder idag. Kanske vet du någon sida och kan skicka...
Svar
1
· Visningar
689
L
Ekonomi & Juridik Är stallägare & har 6 inackorderingar funderar på att stå för hö´t & vill att mitt stall ska ha fri tillgång. Undrar om någon har tid &...
2
Svar
26
· Visningar
2 794
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Man hör ibland att hästen har nerv. Ja, vad menar man egentligen då? Vad lägger du i det begreppet?
Svar
11
· Visningar
4 069
Z
Hästmänniskan Hej. Jag skall snart åka till Island på ridresa, vi ska rida ca sex timmar om dagen i fem dagar. Min fundering är vad jag behöver ha med...
Svar
17
· Visningar
2 058
Senast: Kilauea
·
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Mirifax
·
K
Hästmänniskan Hej! Jag har nyligen flyttat från Stockholm till Skåne och jag planerar nu att anlägga en ridbana på den nya gården. Där jag tidigare...
Svar
8
· Visningar
1 546
Senast: sassiball
·
Ekonomi & Juridik Hur har ni det upplagt, antingen ni som hyr ut eller hyr stallplats där hö eller hösilage ingår? Vi har i år tagit eget hö och...
Svar
19
· Visningar
2 644
Senast: lillsyrran
·
Ekonomi & Juridik Sitter och funderar på hur pass torrt man kan lyckas få hösilage på bara 2 torkdagar väderprognosen ser ut enl följande huggdagen...
Svar
3
· Visningar
1 443
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Satt och funderade nu när det ser ut och bli så att vi både kommer att pressa hösilage och halm samma dag. Pga av lite medhjälpare och...
Svar
11
· Visningar
3 388
Senast: gylle
·
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Fannih
·
I
  • Låst
Hästmänniskan Skulle gärna veta vilka hästhållnings lagar som gäller idag. Om någon skulle kunna ge mig en länk eller liknande :) Tack på förhand :)
Svar
1
· Visningar
960
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka