Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Ettårig distansutbildning på Dingle naturbruksgymnasium. Någon som tänkte söka? Det verkar vara en ny utbildning och senaste ansök är...
2
Svar
34
· Visningar
4 584
Anläggning Jag skulle vilja ha tips och råd om vad tänka på gällande att byggaom gammal lada/stall till ett godkänt stall. har köpt en gård med...
Svar
5
· Visningar
3 512
Senast: Dinosaur
·
M
Hästmänniskan Orkar inte mer.... Första juni fick jag in 2 sommarhästar på mitt bete, Hon som kom med hästarna ägde dom inte det gjorde en annan, fick...
2
Svar
24
· Visningar
4 393
Hästmänniskan Första ska jag förklara hur allt gick till. Förra söndagen tog jag och stallkompisen en ridtur ihop. Båda hästarna gick lugnt och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 449
Senast: _Amazing_
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs...
2
Svar
28
· Visningar
3 351
Senast: Korven
·
C
  • Låst
Hästmänniskan Läste på min facebooksida att Gwendolyn Gregorio som äger stuteriet Falkenhorst i Tyskland hittat ett dött föl i hagen som blivit slagen...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: Mary91
·
Anläggning Hej Jag gjorde en ridbana på min nya gård förra året. Ordentligt från grunden, lejde en grävmaskin som grävde bort all matjord, la...
Svar
5
· Visningar
2 003
Senast: bapro
·
Ekonomi & Juridik Min fråga är hur många hästar man kan sälja/förmedla per år som privatperson utan att skatta för det? Vet att det finns någon regel för...
Svar
13
· Visningar
2 543
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Får en stallägare/tränare höja månadskostnaden utan att säga till i förväg? Vad gäller. :confused:
Svar
6
· Visningar
1 768
Senast: fleur
·
Hästmänniskan Min Gode vän är spekulant på ett hus med 4 tunnland mark. På Denna mark växer det korn . Hur lång tid tar det att få bort det (Kornet )...
Svar
9
· Visningar
1 704
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag har två problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Nr 1 är min medryttare, hon älskar min häst och jag älskar henne men...
2
Svar
28
· Visningar
3 750
Senast: Ni_Co
·
Ekonomi & Juridik Vi har en gammal c-ponny inackorderad sedan snart 3 år tillbaka. Det är en lantbrukarfamilj som äger den och vi arrenderar en beteshage...
Svar
15
· Visningar
2 859
Senast: Hestabet
·
Anläggning Vi har A-ponny, D-ponny och Häst i stallet som har 3 boxar lämpade för deras storlekar. de går på sk lösdrift och har fri tillgång till...
Svar
0
· Visningar
1 030
Senast: mortill3
·
Ekonomi & Juridik Sitter o går igenom min frieser killes papper då jag ska skicka in dem så han kan få sitt pass. Eftersom jag inte har någon stam på...
Svar
0
· Visningar
543
Ekonomi & Juridik Ni som är inackorderade eller har inackorderingar, hur är er stallhyra upplagd? Är det samma fasta summa för alla, eller räknas den med...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: fred
·
Anläggning Hjälp vad jag slitit, hur i hela friden kan de skita ned och förstöra så mkt på bara ett år?! Inte ville jag in med högtryckstvätten...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: fjordtokan
·
Ekonomi & Juridik Jag har nu haft hem en valack på prov i snart två veckor, och vi skrev kontrakt om att hästen fick återlämnas och hela betalningen...
Svar
7
· Visningar
2 145
Senast: Zephira
·
Hästmänniskan Hade tänk att bygga lösdrift stall någon gång i framtiden. Har googlat runt lite på internet och försökt hitta företag som sysslar med...
Svar
17
· Visningar
4 830
Anläggning Hej! Har läst massor med trådar om detta, men fattar ändå inte.. Hur ska man göra? Vi har på vissa ställen lera över halva...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Ska börja med att säga att jag är ny på sajten, har följt en del trådar i bakgrunden och så men reggade mig precis nyligen. "Hej, jag...
Svar
16
· Visningar
4 942
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka