Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har blivit sambo och flyttat en bra bit ifrån hästen (ca 4-5 mil tror jag de blir) så de är för...
Svar
11
· Visningar
1 861
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hejsan! Börjar läsa till hästterapeut i augusti och lite nyfiken om det är några andra här som ska läsa då? :D
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: Nila
·
Hästmänniskan Idag ca klockan nio fick mitt älskade hjärta somna in. Vi åkte till kliniken och givetvis skulle han inte gå på transporten med detsamma...
Svar
15
· Visningar
2 046
L
Hästmänniskan Jag är 21 år och har ridit sen jag var liten, fram till kanske 4 år sedan. Efter det har jag endast ridit sporadiskt och mest bara skött...
Svar
11
· Visningar
2 385
Senast: Lavinia
·
Z
Hästmänniskan Hej! Jag har blivit erbjuden att ta över min kompis Arab som dom inte kan ha kvar. Där skon just nu klämmer är att jag bor i Uk fram...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 090
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Nu är det så att jag länge har drömt om egen häst men börjat tänka om och kanske skaffar foderhäst istället, till att börja med. Dock...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Behöver lite idéer angående eventuell planlösning på stall, gärna med smarta idéer och lösningar för att göra det praktiskt och...
Svar
13
· Visningar
3 218
Anläggning Jag ska hjälpa till och fräscha upp och måla två uteboxar i stallet. Utvändigt är de röda, skulle tippa att de är falurödfärg typ...
Svar
11
· Visningar
2 987
Senast: labb
·
Gnägg e:Calido-Little Q-Racot u: Riga (stostam 46)
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Rifer
·
Anläggning Hej! Nu är det så att vi går i stallbyggnadstankar, men jag behöver lite hjälp och ideér! Stallet ska ha tre eller fyra boxar, vara...
Svar
10
· Visningar
9 453
Senast: arcitccatsgirl
·
Anläggning Vad har ni för underlag? I första hand ni med maskiner utan tak, har nog idag inte råd med att bygga in en ev maskin, utan det får bli...
Svar
3
· Visningar
2 858
Senast: Buck
·
Gnägg Från travare till ridhäst
Svar
0
· Visningar
145
Senast: sirpa40
·
Anläggning Kan man driva en ridbanebelysning mha ett elverk? Någon som har denna lösning?
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik För två år sedan så flyttade jag och mina två hästar in hos min far i mitt barndomshem pga att min ekonomi var i botten. Jag var då 20...
Svar
6
· Visningar
2 130
Senast: jennieflum
·
Ekonomi & Juridik Skulle så gärna se bilder på era stall för att få inspiration, tips och råd! Har ni några smarta lösningar eller saker som...
2
Svar
20
· Visningar
5 769
Senast: arcitccatsgirl
·
Ekonomi & Juridik Jag ska kontakta lantmäteriet om en fråga när det gäller servitut, men tänkte ändå kolla här ifall det är någon som vet vad som gäller...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 938
Senast: KungTulle
·
Anläggning Vad är era åsikter och erfarenheter av Active stable? Är lite nyfiken på att höra vad andra tycker :) (Active stable är lösdrift med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 042
Senast: Contest
·
Ekonomi & Juridik Vad är en rimlig lön eller fickpengar när man jobbar som häst/stallskötare? Har fått frågan vad jag skulle vilja ha i lön om jag börjar...
2
Svar
26
· Visningar
4 183
Senast: kisse
·
L
Hästmänniskan Jag har bott i stan i hela mitt liv och haft mina hästar inhyrda. Så länge jag minns har jag dock längtat ut på landet och att ha mina...
2
Svar
28
· Visningar
8 328
Senast: buschiq
·
A
Ekonomi & Juridik För fem år sedan tog vi en vbltravare på foder. Det var hans dåvarande fodervärdar som visade honom i och med att han redan då var ca 20...
Svar
15
· Visningar
3 074
Senast: Arrabella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden