Hur stor chans? Häst på foder

Sv: Hur stor chans? Häst på foder

Wah. Sicken pingla. Här kommer lite kort på hästen som jag funderar på att ta.
showimage.php

showimage.php

Tack! Ja,hon var min lilla prinsessa!
012-Kopia.jpg

:love: Jätteläcker!

Har du hittat någon lösning? :)

Senast ändrad:

Be om att få bilder på honom regelbundet, även om det går att dölja mycket på kort så får man ju en liten bild av hur han mår och hur han har det iallafall. Man ska ju aldrig lita på ord bara. Är det en seriös människa så respekterar den att man vill ha uppdateringar om hur hästen har det.

Nej jag vet inte... men det är var jag hört.

Jo det är vad jag också alltid har hört men det är aldrig någon som kan förklara vad som annars händer, eller varför just den tiden. Antingen ska passet finnas brevid eller så bör det inte spela så stor roll tycker jag.

/.../
Jag har hittat en kvinna som kan ha han hos sig utan kostnad i hennes lösdrift. /.../

Va bra att du hittat någonstans där han kan stå i alla fall! Gratis dessutom... det är lite oväntat? Men jag hoppas allt går bra och att han blir en fin ridhäst tillslut.

.

Jag har hittat en kvinna som kan ha han hos sig utan kostnad i hennes lösdrift. men jag är så jävla rädd att det ska hända han nått ;/

http://www.bukefalos.com/g/showimag...&direction=ASC&imageuser=110223&cutoffdate=-1

Här ringer lite varningsklockor, varför gratis?
Någon du känner/har förtroende för?
Hon kommer ju ha foderkosnader + att eftersom du är i annat land får hon ju fixa allt.
Hoppas det finns en bra orsak till att hon är så snäll och det inte är något "skumt" det finns ju änglar men jag hade nog kollat lite extra om jag inte hade känt personen väl
se till att ordenligt avtal skrivs i vilket fall så det inte blir tjafs efteråt.

Ja stora varningsklocker, det verkar som om många som hittat snälla människor som tar hand om deras häst och lovar gult och gröna ängar ger hästen en enkelbiljet till evigheten och stoppar slaktpengarna i fickan.

Jo det är vad jag också alltid har hört men det är aldrig någon som kan förklara vad som annars händer, eller varför just den tiden. Antingen ska passet finnas brevid eller så bör det inte spela så stor roll tycker jag.

hmm...... men det är väl väldigt stor skillnad på att passet ligger i hagen under en sten eller i stallet några meter där ifrån?

Här ringer lite varningsklockor, varför gratis?
Någon du känner/har förtroende för?
Hon kommer ju ha foderkosnader + att eftersom du är i annat land får hon ju fixa allt.
Hoppas det finns en bra orsak till att hon är så snäll och det inte är något "skumt" det finns ju änglar men jag hade nog kollat lite extra om jag inte hade känt personen väl
se till att ordenligt avtal skrivs i vilket fall så det inte blir tjafs efteråt.

hm, stallet är i Vara vilket är verkligen på landet mellan göteborg och sthlm.
Det finns t.o.m folk som ger ut stallplatser gratis bara man tar hand om sin häst helst själv. Alla in o utsläpp, plus fodringar själv.......

men iallafall, detta stallet då. Kvinnan skrev till mig i ett mail att hon var 46år och har ett litet stall med lösdrift. Hon har en arab och ett varmblod och hon behöver en häst som står som sällskap till varmblodet när hon rider araben.
Det enda han behöver är ju hö och vatten liksom, och verka hovarna.

Hur gör jag detta säkrast? Vart lägger jag passet? Och hur kan jag skriva kontraktet osv?

Kolla upp personen noggrant, ta referenser, googla på namnet och se om det dyker upp i något sammanhang, kolla hos kronofogden, kolla att personen verkligen finns (att han inte ljuger om namnet) och bor där hon utger sig för att bo osv. Det kan mycket väl stämma, men som sagt, många i din situation får aldrig se hästen igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 820
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur