Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Angående det svullna benet så behöver det inte alls vara farligt. Är det en gammal skada är det inte ovanligt att det lätt blir svullet. Min häst har varit skadad i två ben och är ofta lite svullen i dom men det går ner när man rider. Har veterinär sagt att det inte är någon fara så är det ganska troligt att det är något liknande.
Tycker absolut att du ska ta hästen om du har möjligthet och verkligen gillar den. Dock bör du ju vara beredd på att den kanske inte håller för ridning men då har du ju iallafall en trevlig kompis
Det händer oftare än man tror. Tyvärr.Tror ni bara att han skulle få stå utan att en veterinär hade kollat på han....
Det händer oftare än man tror. Tyvärr.
Ta hästen och fungerar det inte så fungerar det inte. En lång lång lång igångsättning och gå väldigt försiktigt fram så ska det nog inte vara några problem.
Sen är inte längden det allting handlar om utan snarare vikten. Men du kan ju alltid börja med att stärka hästen från marken innan du hoppar upp, så häst har lite ryggmuskler och lättare klarar av att bära upp sig själv och dig utan att det sliter på häst.
Men om du såg han första gången du var 8,och nu är du 20,då borde hästen vara äldre än 10 år?
Hur som helst,jag hade arab,173 cm lång,och väger runt 75.
Det är pass-tvång på alla hästar utan undantag, och passet ska finnas där hästen finns.
Så du menar att jag ska lägga mina hästars pass under en sten på betet då då? För nu befinner de ju sig kilometervis hemifrån? Eller ska man tejpa fast det på hästens kropp med gaffatejp?
Förresten nu när de flesta hästar ska vara chippade så är det väl bara för kontrollanterna att läsa av chippet och så kolla av det mot ett dataregister för att se om det finns ett pass på hästen? Eller finns det inte nåt sånt alternativ?
jag väger typ 72kg. Jag antar att det kan vara för mycket för honom ang hans svullna ben.
dock vet jag ju att araber brukar klara fullvuxna..... eller är det rykten?
Vad är det som gör att passet kan vänta 2 3 timmar? Om tex vet är där och skulle vilja se passet, vilket aldrig händer men iallafall, ska vettis vänta i 2 till 3 timmar då medan passet kommer eller vad?
Jag har aldrig förstått det där med passet, jag har aldrig blivit tillfrågad om passet en enda gång. Nej jag tror inte alls det är särskillt viktigt att hästen ska ha passet brevid sig hela tiden. Huvudsaken är att det går att få fram ett pass vid slakt och vid byte av ägare osv.
Vill man inte lämna passet så tycker inte jag man ska göra det heller.