Frågor om servitut

Sv: Frågor om servitut

Kanske är vi tättfolkade här nere och har inte så mycket skogsmark som gör att all bra odlingsmark användes till just odling?

Utom den som schaktas bort för att det ska byggas där...:devil:

Nix, här räknas varje kvadratmeter! Således arrenderar vi 3,7 tunnland och inte 1,85 hektar.. :), helt uppåt väggarna.
/Bananas

Naturligtvis om du ska ändra till bostad eller från maskinhall till djurhållning.

Men jag behöver inte söka bygglov på min ladugård om jag tar ut djuren och reparerar mina maskiner där istället. Eller om min arrendator slutar använda ladugården och jag lagar cyklar där istället.

Jo om du reparerar cyklar som företag.

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 284
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Äldre Någon som är kunnig inom fastigheter? Tidigare ägare till min fastighet (min far) skänkte en bit åkermark till grannen att bygga garage...
2
Svar
28
· Visningar
6 078
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar