Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag kände det var rätt tid, rätt tid att släppa taget, släppa ångesten som har varat varje dag i fem år, finna det roliga med hästarna...
Svar
17
· Visningar
2 129
Senast: _Svampbob_
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som blivit skadad och fått ersättning från agria incident ? Tog det lång tid innan ni fick besked ? Fick ni ersättning ...
Svar
8
· Visningar
3 854
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Vad skulle ni ta i stallhyra för två ponnyer som ska ha helpension samt motionering 3-4 gånger/veckan? Det är inget lyxstall...
2
Svar
26
· Visningar
2 947
Senast: Ingridl
·
Anläggning Jag har några frågor: Skulle en shettis och en fjording kunna gå på en hektar som vinterhage och 2 hektar på sommaren eller är det...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Mariaauto
·
Anläggning Hejsan. Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag kan bygga en bra foderhäck eller ett foderbord till lösdrift. Det ska vara...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: Zinoida
·
M
Hästmänniskan Jag är en erfaren och ordentlig tjej på 13 år som ÄLSKAR hästar. Jag har ridit på ridskola i ca. 6 år och jag är medryttare på ett 12-13...
Svar
15
· Visningar
4 334
Senast: misscocos
·
Hästmänniskan Körde iväg min ponny till en ridskola i närheten idag. De ska ha honom på foder om han trivs. Har känns jätte bra men det har blivit...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: highen
·
F
Hästmänniskan Kan man sälja sin vän? Jag vet inte om jag orkar eller vill men samtidigt har jag tröttnat och känner att jag behöver något nytt...
Svar
8
· Visningar
4 865
Senast: Hoobes
·
V
Hästmänniskan Jag kikade på en häst i veckan som jag blev helt såld på, mycket trevlig, lyhörd och dessutom vacker. Problemet: Hästen är nio år...
Svar
13
· Visningar
2 113
Senast: Hoobes
·
A
Ekonomi & Juridik Får försäljningsstall ( rent juridiskt) begära ett " reservationsbelopp" = " deposition" INFöR provridning? Jag kan förstå poängen...
Svar
17
· Visningar
3 002
Senast: gylle
·
Ekonomi & Juridik Hur var det nu med förköpsrätten? Det skrivs in i kontrakt att säljaren har förköpsrätt vid försäljning/överlåtelse och avlivning (?)...
2
Svar
23
· Visningar
3 074
E
Hästmänniskan Behöver jag ha någon speciell utbildning för att få rita planlösningar till stall och ha det som bisyssla/"hobby-jobb" utöver mitt...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: lyckogrus
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och har en kollega som visat intresse för honom. Frågan är dock, vad finns det för för- resp nackdelar med att...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: zazzarazz
·
Gnägg Fibbla kikar in i foderutrymmet
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Bluefish
·
A
Anläggning Har lite funderingar kring kraven på stall. Kan någon bara lista upp alla krav som finns för ett godkänt stall?
Svar
2
· Visningar
1 596
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Någon som har fattat sitt beslut pga hästens färg? Eller har beslutet valts pga färgen,dvs om man är intresserad av två hästar så valde...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 428
Senast: Magnum
·
E
Hästmänniskan Jag har funderat på att jobba med hästar utomlands ett bra tag nu. Jag har jobbat på flertalet olika stall här i Sverige, men känner mig...
Svar
9
· Visningar
2 185
Senast: Sofhie
·
Anläggning Hej! Nu finns äntligen möjligheten att bygga om i min sadelkammare/förråd. Själv har jag tyvärr levt med hur det är gjort så länge...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: kvandi
·
S
Hästmänniskan Jag har ridit islandshästar hela mitt liv, har en fantastisk häst som är allt vad jag har velat haft. Svart, lång man het o känslig. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv