Jag har blivit rädd!

Sv: Jag har blivit rädd!

Har du läst hela tråden? Jag är på god väg att komma över det. Just nu är det nog mest uteritter som jag oroar mig för.

Longera honom är inget alternativ eftersom han stressar upp sig då och efter det skulle jag inte vilja sitta på honom utan det är en grej som vi jobbar på att han ska trivas med ändå.

Nej jag hade inte tid att läsa hela tråden men ville ändå komma med goda råd!
Men fine vill du vara otrevlig och inte få några råd så är det upp till dig! :grin:

Nej jag hade inte tid att läsa hela tråden men ville ändå komma med goda råd!
Men fine vill du vara otrevlig och inte få några råd så är det upp till dig! :grin:

Tyckte du mitt svar var otrevligt? Jag frågade eftersom det kändes som du inte läst hela tråden och då sett att det just nu bara är uteritter jag oroar mig för.
Att han blir stressig av longering kunde ju inte du veta så jag talade om det. Tycker inte själv att jag var otrevlig och det var absolut inte meningen att vara det.

Longera med rätt spända inspänningar o du får en häst som arbetar en stund o inte springer runt som en tok o när den väl börjar bli lugn o kan arbeta är den trött.

Äger inga inspännings anordningar öht och gillar inte dem heller. Longerar ytterst sällan eftersom jag hellre tömkör på volt då det är något både jag och häst har bättre koll på.

Ta hjälp av någon du litar på till en början om det är så illa .(följer med dig ut när du rider och till banan)

När jag red in min ena unghäst fick jag ett par rejäla avåkningar och efter det blev jag lite smårädd, men jag övervann det genom att hoppa upp igen och tänka positivt, försökte slänga bort alla dem negativa tankarna som man ofta får i sådana situationer.

Hoppas verkligen det löser sig , skulle vara tråkigt om du skulle behöva sälja hästen..!!!!!:(

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 211
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka