Vad ska jag göra?

Sv: Vad ska jag göra?

Transportens ägare kan du själv kolla upp genom att SMSa Transportstyrelsens SMS tjänst. Numret finns på nätet eller så PM:ar du reg nr till mig så ska jag hjälpa dig. :-)

Ring polisen eller djurskyddet!

Låter rätt sjukt , man undrar om hon står som ägare på hästarna överhuvudtaget.....:confused:!!

Nu har jag fått tag i "ägaren" (hon som lämna hästarna). Fick adress till henne och skickade ett brev. Sen blev det fart, hon har betalat och hämtat hästarna. Jag skrev i brevet ett slutdatum, att om hon inte gjort rätt för sig och inte tar hand om djuren så kommer jag blanda in djurskydd och polis. Antagligen blev hon rädd när hon fick brevet för det gick med en väldans fart. Vart hon tagit vägen har jag ingen aning om, men antar att det finns en ny stallägare någonstans som får ta över ett problem "hennes sätt att sköta sig med betalning och hästvård" Det mår jag dåligt över kan jag intyga. Men förhoppningsvis skriver dom kontrakt och kollar legitimation. Det kommer jag att göra, (om jag någonsin tar in sommarhästar igen.) Ett bra slut för min del.. Hästarna? Tack alla ni som brytt er och ställt upp med tips. Skönt att ha erat stöd

Bra att det löste sig tillslut.:)

Förstår att du mår dåligt , man vet ju inte var djuren kommer hamna härnäst eller vad hon gör med djuren..:confused:

Grattis! Så skönt att det löste sig. Inte av sig själv, men det är ju en tröst för andra som hamnar i samma sits att det finns solskenshistorier som denna.

Tror också det gäller att vara bestämd från början, att redan tidigt meddela att om detta inte rättas till så kommer myndigheterna utan pardon att dras in.

Nu kan du fira helg i lugn och ro :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 185
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka