Börja tävla vid 25?

Sv: Börja tävla vid 25?

Jag tävlade för första gången i mitt liv i våras, vid 49 års ålder. Du är bara barnet :p Kör hårt!

:bow::bow::bow:precis som jag ! Blir nu 54 och är nu på gång med en unghäst efter Robin z
Kul att Du också börjande vid 49 års ålder :) då är man inte ensam mogen hästnörd som tävlar. Ha ha

Jag köpte häst när jag var 25 år å tävlade första gången förra sommaren å sen nu hela våren (32år).
Är man bara trevlig själv så är folk förvånansvärt hjälpsamma och trevliga på tävlingar!!! :bow:

ut å hoppa du!!! :banana:

KL

Gjorde min första lokala dressyr vid 46. Nu tycker (dotterns) hopptränare att jag borde gå ut och hoppa också.

Undrens tid är inte förbi...

Hej.
Då finns det ju hopp för mej med.
Skal på min första hopp träning på den lokala klubben till veckan. Och tänker lite smått på att tävla med min tant..:laugh:Jag är 43, men nu skal vi iging här..:)

Det är aldrig för sent att börja! Och hästen är absolut inte heller för gammal, om han är fräsch i övrigt. Min häst tävlade tills hon var 20, och hon hade orkat flera år till, men jag fyllde 18 det året, så vi fick sluta (ponny).

Jag tävlade en del som barn och tonåring, men har inte startat på fyra år nu. Men funderar faktiskt på att återuppta tävlandet, för det är himla kul!

Grönt kort fixar du lättast genom närmaste ridklubb. Ryttarlicens löser man varje år, vill du tävla högre än lokalt så behöver hästen en licens också, men den behöver man bara lösa en gång. Lycka till!

KL

Gjorde min första lokala dressyr vid 46. Nu tycker (dotterns) hopptränare att jag borde gå ut och hoppa också.

Undrens tid är inte förbi...
Jag startade min andra dressyrtävling förra helgen, är 48 fyllda, den förra gången jag tävlade var 1985 och då var jag 22 så det blev ett litet uppehåll på 26 år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 844
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 667
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka