Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Ni som har en ligghall med plasttak: Går det bra på vintern även när det kommer stora snömängder? Vår ligghall har nyligen börjat...
2
Svar
32
· Visningar
5 866
Senast: bigganl
·
N
Anläggning Jag hyr ut stallplatser och har tidigare haft så att ensilage ingår i hyran, vill hyresgästerna ha hö har de fått köpa in detta själva...
Svar
2
· Visningar
1 509
Gnägg Jag och min spanjor
Svar
0
· Visningar
171
Senast: heyalex
·
Gnägg Uppklädd och fin inför ett dressyrpass
Svar
0
· Visningar
140
Senast: alTR
·
Hästmänniskan Jag undrar om det är någon kan sådant här? Klubben jag jobbar på köpte en häst för ca ett år sedan . Köpet förmedlades av en som...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: CCT
·
Ekonomi & Juridik Vad är det som gör att hästfolk har så svårt med att betala en faktura? Av flera skäl är vi som småföretagare idag mer eller mindre...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 058
Senast: sjoberga
·
S
Ekonomi & Juridik Lite kul jag läste nyss en tråd som nixehen skapat som påminde om min fråga, men jag ville bara ha lite allmänna synpunkter från er och...
Svar
4
· Visningar
1 661
Senast: sydney
·
Svar
0
· Visningar
148
Senast: flamman
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska nu i höst öppna upp en ny lösdrift där hästarna kommer ha fri tillgång på grovfoder (hösilage + halm). Har bokat ett riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Kanske lite skum fråga, men det är iaf så att min häst har varit skadad nu under sommaren och jag har rätt att få ut cirka 1000kr utöver...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: wrangler
·
V
Ekonomi & Juridik Skaffade fodervärd till mitt sto i maj 2010 där fodervärden hade förköpsrätt vid försäljning, priset stod i kontraktet. I maj 2011...
2
Svar
37
· Visningar
4 182
Senast: Sammet
·
Anläggning Har ni någon belysning på nattetid i era stall eller ute vid ligghallar eller i lösdriften? Vad har ni för erfarenheter, trivs hästarna...
Svar
10
· Visningar
4 636
Senast: Hambo
·
Ekonomi & Juridik Vi har hittat en gård som vi är mycket intresserade av att köpa - om allting känns rätt efter visning och prat med bank förstås...
Svar
7
· Visningar
2 284
Senast: devere
·
Hästmänniskan Tjena alla, var ute och sprang igår, snubblade och trampade ned fel och har nu SVINONT:crazy: inte vrickat vristen utan smärtan sitter...
Svar
4
· Visningar
1 883
Anläggning Ja jag undrar hur hörännerna ska vara utformade för nutidens väder? Här där jag bor så byggde min morfar ladugården -56 då hade man ju...
Svar
11
· Visningar
1 700
Senast: Maléne
·
Hästmänniskan Den träder i kraft 19 januari 2013. Man ändrar att på B-kort med en komplettering på körprov få köra kombination som väger upp till 4,25...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
14 672
I
Anläggning Hej.. Jag hade halm i min lösdrift förra året, men läste någonstans någon som hade grovt grus i botten och ett tjock lager med...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: IrishCobTinker
·
Anläggning Vad finns det för plus och minus med att kompostera i gödselhögen efter hästarna (torvströ tänkt att använda som jördförbättringsmedel)...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: a1agnlju
·
Svar
0
· Visningar
101
Senast: PetraN
·