Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har nu beslutat mig att sälja min första häst, har köpt en unghäst som jag vill satsa på och jag har absolut inte tid eller pengar för 2...
Svar
3
· Visningar
2 368
Senast: Pettsson
·
Anläggning Såg detta klipp på svt play, spola in 30;40 min in i filmen. Sedan dyker underlaget upp en stund efter...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: _Viva_
·
Ekonomi & Juridik Vi har nu en disskution i om man bara kan hämta hem sin häst från en fodervärd om denne har slutat betala för dels stallplatsen, maten...
2
Svar
23
· Visningar
3 659
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Har jag lagt tråden fel så får ni gärna flytta den, men jag tror att den ska ligga rätt. Nu är det så att jag har blivit erbjuden...
Svar
6
· Visningar
2 914
Senast: KungTulle
·
L
Ekonomi & Juridik Den 1 oktober blir jag tvingad att byta till en annan box, där ska jag stå i ca 3 veckor tills jag får den boxen jag igentligen ska ha (...
2
Svar
30
· Visningar
2 965
Ekonomi & Juridik Jag undrar om någon blivit stoppad av polisen och då kört ett ekipage som man egentligen inte får? Vad hände? Vad jag har hört så får...
2
Svar
36
· Visningar
4 560
Senast: Ingridl
·
Hästmänniskan Jag har i princip planerat mitt liv utifrån att jag ska åka iväg och vara au pair nästa sommar. Det är något jag längtat efter och...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Ponsse
·
Anläggning Har en sjukhage som vi tänker markbereda och grusa upp. Hur går man bäst till väga och vad ska man tänka på? hagen är 4x10 meter (kan...
2
Svar
36
· Visningar
6 788
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Hör många som tycker att stallägare tar ut fantasipriser för sina lösdrifter,att man inte ska betala mer än vad sin häst äter för,för...
2
Svar
21
· Visningar
3 615
Senast: Lobelia
·
G
Hästmänniskan Hej, Undrar om någon vet vad mus står för i dansk häströntgen? Har funderat på att köpa en häst som är friröntgad i Danmark från mus...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Gaperhult
·
Ekonomi & Juridik Vad har ni som företagare som har eller har haft någon form av avtalsridning/ andelshäst för erfarenheter. Jag menar en form av...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Pyttur
·
F
Anläggning Skulle vilja ha lite tips på ridhus/ridbaneunderlag som är ok (maximalt 4 hästar per dag vintertid, privat bruk, varsam användning), och...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Fozzie
·
L
Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min häst som jag haft i ca 5 år. Jag har en reservation för "hältor och komplikationer därav", hästen har dock aldrig...
2
Svar
30
· Visningar
7 331
Senast: Imzevimz
·
Hästmänniskan I Orvars pass så står det att han har "stjerne",men där dom har ritat av alla tecken så har han en bläs (även det han har i verkliga...
Svar
6
· Visningar
1 099
Gnägg Gammal go sköthäst från förr Cardinal Kardinal Någon som känner igen?
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Blackie
·
Ekonomi & Juridik Jag har just flyttat till ett nytt stall som verkar jättebra förutom att det luktar väldigt starkt där. Jag är van att kunna åka ut till...
2
Svar
21
· Visningar
3 326
Senast: Liten
·
Anläggning Nu har vi äntligen bestämt oss för att bygga stallet i den höga ladan. Halva ladan består av en lösdrift och den andra halvan håller vi...
Svar
6
· Visningar
1 792
Senast: zingoalla
·
S
Hästmänniskan Ska börja historien lite från början och ta det så kortfattat de går. Vi köpte hus för ungefär ett och ett halvt år sedan bredvid en...
2
Svar
35
· Visningar
3 584
Senast: Ska_vi
·
K
Anläggning Ber om ursäkt om tråden ligger fel, svårt att hitta här som ny. Jag skall snart få hem en 1,5 årig hingst på ca 135cm. På gården...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: kajza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka