Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Som jag förstått det - och haft otaliga diskussioner i många ridklubbar - skiljer det sig väldigt vad man räknar som "ingår" i ett...
Svar
12
· Visningar
2 009
Senast: Cha9
·
Hästmänniskan Hej. Kanske ni ha diskuterat detta förr, jag vet inte Jag skriver sällan här eller någon annans stans på forum för jag är mer aktiv på...
2
Svar
20
· Visningar
2 193
Senast: jassica
·
Ekonomi & Juridik Nu är det dax igen :( Fick ta bort min häst igår pga kolik/förstoppning.. För tre veckor sedan opererades hon för förstoppning i...
Svar
8
· Visningar
2 030
Senast: kryddan
·
Anläggning Jag bygger foderförvaring ute i hagen just nu med hjälp av pallar och pallkragar. Pallkragarna är helt nya ochdels vill jag skydda dem...
Svar
4
· Visningar
1 281
Senast: Empalie
·
Anläggning Vi funderar på att bygga en ridbana, och bästa platsen med tanke på dränering är på en höjd som vi har i hästarnas vinterhage. Nackdelen...
2
Svar
22
· Visningar
3 127
Senast: Amk
·
Ekonomi & Juridik I korthet så har min häst blivit utsatt för felbedömning/behandling av veterinär, en hovböld har misstagits för en kotledsvrickning...
Svar
1
· Visningar
1 127
Senast: Kattennizze
·
Hästmänniskan Som det ser ut nu så kommer jag till vintern ta hand om ALLT själv i stallet för två hästar. Har jag tur så stallar min syster upp...
Svar
14
· Visningar
2 354
Senast: CBoggie
·
Ekonomi & Juridik Säljaren har sålt en häst till köparen. I kontraktet står det : "Såsom förutsättning för detta köp gäller att hästen kan försäkras...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
70 636
Senast: anglahund
·
Hästmänniskan Är det någon som har erfarenhet av att byta in sin häst mot en annan? Jag funderar på att göra det för enkelhetens skull, men undrar...
Svar
14
· Visningar
4 639
Senast: Pettsson
·
Anläggning Ja, själva frågan står i rubriken... Finns det thermobars som går på ström via elstaketet? (säkert en superkorkad fråga men... jag...
Svar
3
· Visningar
1 250
Hästmänniskan Detta är inte direkt mitt problem, men området där jag har häst finns det massor och mängder av hästgårdar. På ett flertal gårdar får...
2
Svar
25
· Visningar
2 796
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Efter 3 år inom hästskötaryrket har jag lyckats gå ner ca 20 kg :) men nu är det ju ett par månader sedan jag slutade med hästeriet på...
Svar
4
· Visningar
1 065
A
Hästmänniskan I dagarna börjar arbetet med att bygga det nya stallet - mitt allra första! Nu ska byggaren snart beställa fönster och dörrar och jag...
Svar
0
· Visningar
918
Senast: Anmaka
·
B
Ekonomi & Juridik Vet någon hur man blir av med en öonskad hyresgäst, som varken betalar hyra, följer regler, eller flyttar? Vi hyr ut ett antal boxar...
Svar
17
· Visningar
3 926
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Jag håller på att sälja min häst. Har hittat en köpare, dom har provridit och sagt att dom vill köpa honom. INGEN handbenning är lagd...
Svar
12
· Visningar
2 448
Senast: _Amazing_
·
Hästmänniskan Hej! Hamnar detta fel får ni gärna flytta det, hade ingen aning om vart jag skulle lägga tråden! Men det är så att jag har fått...
Svar
8
· Visningar
1 240
Senast: Immer
·
P
Ekonomi & Juridik Vi har tittat på en gård och börjar lite smått fundera över om man kanske skulle kunna bygga en liten lägenhet i en av ladorna (f.d...
Svar
4
· Visningar
2 396
Senast: Lella
·
Hästmänniskan verkar vara riktigt svårt. Kikar på ponnyer mest hela tiden för att se vad som finns på marknaden. Varför låter man sitt barn skriva...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
14 351
Senast: Lobelia
·
Anläggning jag har försökt hitta gamla trådar men utan framgång. Jag vet att några använder sig av såna här galler som sitter runt vattentankar i...
2
Svar
20
· Visningar
8 331
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025