Men om inte shettisen och A funkar ihop verkar det som om han ska bo själv i stallet? Kul för shettisen att äta halm. Klart den äter det om den inte får något annat.
Försäkringen låter även den helt fantastisk, 500 kr för 85000 i livvärde och 20% självrisk, ingen rörlig del, den måste ju vara a2 försäkrad för annars hade den varit dubbel så dyr. Min häst har då mycket sämre försäkringsvillkor och avgiften är nästan lika mycket. Men det är ju andra handsuppgifter om hur mycket den är försäkrad i så man ska inte spekulera så mycket.
Känns som om det är så mycket i tråden som är fel. Har man skulder tycker inte jag man ska ha en häst som äter upp massa pengar varje månad, särskilt om man inte får ut något av hästen. Även om jag har förstått att vissa andra tycker det är en rättighet att ha häst så är det inte det. Sen är det självklart synd om TS som får betala av skulder hon inte dragit på sig själv. Men det är väl även synd om de som lånat ut sina pengar och inte får tillbaka dem? Kan ju vara småföretagare som kanske går i konkurs om de inte får sina pengar? Vem vet?
Jag tycker TS ska sänka priset på sin häst så hon blir av med den på direkten, eller t.o.m skänka bort det. Vem är det som säger att bara för att den kostar 15.000 så blir det ingen vandringspokal? Är det en garanti? Eller att man tror att man väljer en bra köpare, det är inte säkert. Och vill man garantera sig att det inte blir en vandringspokal tar man bort den. Så enkelt är det tyvärr även om det gör ont i hjärtat. Folk har nämnt att om man skänker bort den så kan den som får hästen köra den till slakt och tjäna pengar på det. Men är inte det bra då? Då blir hästen ingen vandringspokal och TS har ju ändå inte råd att avliva den?
Hoppas det löser sig för dig nu TS så att du blir av med hästen.