Ridbana i hage

Sv: Ridbana i hage

Jag hoppar bara av en gång, men måste öppna båda grindarna :)

Då måste en latmask svara på detta.... du lär din häst att du öppnar och stänger från hästryggen såklart ;) (jösses, hoppa upp och ner i onödan - då kan man ju få motion :angel:)
Har du en w-ryttare i din bekantskapskrets så fråga denne om råd och tips vid inlärningen.. :idea:

Dels beror det på grindkonstruktion, och dels på hur pass trygg man vill att hästen ska vara med eltrådar tätt inpå sig.

Jag är mer än nöjd med att hästarna inte vill ha elgrinden några decimeter från sig, även om strömmen är avstängd.

Jag har elstaket och tre andra hästar i hagen, så det skulle inte vara ett dugg säkert att öppna grinden uppsuttet.

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 542
Senast: EZMK
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: Lars L
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 049
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka