Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Man får ju ej göra avdrag för något som hör hobbyhästarna till men kom på att tänka på katternas mat, kan man göra avdrag för deras mat...
2
Svar
22
· Visningar
4 607
Senast: athena
·
Hästmänniskan Är det någon här som har erfarenhet av dyngmask/gödselmask? Fungerar det med spån?
2
Svar
23
· Visningar
16 381
Senast: Comatose
·
Hästmänniskan Någon här som haft det? Jag har ont varje gång jag har ridit och det är bara vid vissa rörelser som jag har ont. T ex att stå rakt och...
Svar
7
· Visningar
5 827
Senast: Kokosboll
·
Anläggning Nån här som har byggt/står i ett runt stall? Vill höra lite erfarenheter, både för och nackdelar. Vill också gärna veta vilken...
Svar
18
· Visningar
4 994
Senast: Gimlan
·
Anläggning Vad är det för maskin jag söker om jag vill fräsa/rugga upp ett halt stallgolv i betong?
Svar
13
· Visningar
6 507
Senast: Flaekja
·
Hästmänniskan Kanske har jag postat denna tråd under fel forum, men eftersom jag anser att det är ryttarhälsa så slänger jag ut den här... Var igår...
Svar
14
· Visningar
1 953
Senast: Mitrolle
·
Hästmänniskan Jag har köpt en häst som saknar hästpass, enligt stc så utfärdades ett pass på hästen 2009. Men de jag köpte hästen av sa att hon inte...
Svar
13
· Visningar
1 608
Senast: CK
·
I
Hästmänniskan Just nu har jag pålle på lösdrift i ett stall där jag helt enkelt inte trivs. Det är konstant tjafs och dålig stämning. Man vet aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 656
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik På förekommen anledning så anser tydligen Länstyrelsen att man måste kunna stänga överdörren i en engelsk box. Är det så? Låter...
2
Svar
21
· Visningar
3 260
A
Hästmänniskan Är det 1;a maj hästarna får börja gå ute om nätterna utan vindskydd?
2
Svar
35
· Visningar
3 244
Senast: Girasol
·
Hästmänniskan Igår fick min älskade häst stilla somna in på Ultuna efter att ha fått akut kolik med tarmvred på både tunn och tjocktarm, Vet sa att...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Undrar om ni har några bra tips på vad för övningar man kan göra på hästryggen för att få bättre balans och kordination...
Svar
8
· Visningar
1 614
Senast: Emira
·
Hästmänniskan :bow:Hej! Jag funderar på att gå Ingelstad naturbruksgymnasium. Någon som har gått där? Är det bra/dåligt? Tack på förhand!
Svar
0
· Visningar
764
Anläggning Sitter och kikar runt lite då funderingar finns att byta ut boxinredningen i lilla stallet då vi ändå skall ändra tillbaka till vanliga...
Svar
6
· Visningar
1 713
Senast: gylle
·
Ekonomi & Juridik Jag ska sälja en häst (åt annan part). Jag har tidigare gjort detta som företagare, och då tagit dygnavgift + procent. Den här gången...
Svar
6
· Visningar
1 122
Anläggning Skapat ett anonymt nick så ingen vet vem jag är, är lite kännsliga funderingar. Har fått reda på att anläggningen jag står på ev är...
Svar
15
· Visningar
2 320
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan (moderator får gärna flytta tråden, vet inte riktigt var den hör hemma) Herregud, jag sitter och skakar och gråter och kan inte tro...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 640
Senast: Modett
·
Hästmänniskan Jag har ett ganska stort bekymmer som jag MÅSTE ta tag i nu. Jag är väldigt sned i min kropp och jag känner att det hämmar min ridning...
Svar
19
· Visningar
1 931
Senast: Coolfrees
·
Gnägg Jag var inne och kollade lite hästannonser på skoj som man alltid gör (;)) och hittade en superfin ponny med QE som pappa och ett...
2
Svar
25
· Visningar
8 924
Senast: Eastwick
·
Ekonomi & Juridik Hovslagaren som använts i stallet där jag är medryttare har bestämt sig för att inte ha firma längre. Hovis är utbildad och har haft...
Svar
3
· Visningar
1 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar