Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Apropå en tråd på hästvård. Hur ser den ut? Används den i praktiken? Har ngn fått/ gett ersättning? Edit. Har sökt i gamla...
2
Svar
38
· Visningar
2 909
Senast: axel
·
Hästmänniskan Red lektion idag för en ny tränare å hon poängterade att vi håller på med världns mest destruktiva å nedvärderande sport, Dressyr. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 600
Senast: tuaphua
·
N
Anläggning Vi får betala 50 kr/gång om vi vill ha hjälp med mockning i vårt stall vad betalar ni? Och tycker ni det är mycket/lite?
2
Svar
28
· Visningar
3 886
Senast: Muninn
·
P
Anläggning Hej! Drömmen om ett eget stall ska bli sann :banana: och jag har nog helt klart för mej hur planeringen av stallet ska se ut, så nu vill...
Svar
2
· Visningar
1 022
Senast: em-pirre
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har ju haft lite problem med min pållas hovar (till och från ömfotad och var i vintras så öm att hon fick sulor)...
2
Svar
33
· Visningar
4 882
Senast: Lavinia
·
Anläggning kan man som stallägare verkligen säga upp sina inackorderade utan att ha någon speciell andledning? :) //Athletin
Svar
7
· Visningar
1 398
Anläggning Håller på att bygga stall just nu, eller inreda det för tillfället, det börjar ta sig! I alla fall så ska vi ha skjutdörrar till...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag kommer nästa år att köpa min nuvarande medryttarhäst av ägaren. De har eget stall, så hästen står ju självklart där. Har funderat...
2
Svar
21
· Visningar
2 824
Senast: Mixess
·
Ekonomi & Juridik Lite funderingar kring ligghallsbygge... Hur bygger man grunden/dränering på bästa sätt? Bort med matjorden, markduk, singel och...
Svar
9
· Visningar
2 860
Hästmänniskan Anonymt nick. I alla fall. Jag är lite medhjälpare i ett jättebra stall med bra personal och hästägare. Har trivts jättebra där det året...
Svar
17
· Visningar
1 899
Hästmänniskan Stöter allt oftare på sk curling morsor på tävlingar. Morsan kör dit dotter och häst, plockar ut hästen, sadlar och tränsar och fixar...
2
Svar
36
· Visningar
5 773
Senast: cirkus
·
Ekonomi & Juridik Har ett par hästar på utbildning hemma. Både ston och hingst. Hingsten går tillsammans med ett sto som han ska betäcka samt mitt sto med...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 386
Senast: Whirlie
·
S
Hästmänniskan Vet inte om detta är en dum fråga? Men jag är sugen på att utbilda mig till hästveterinär, börjar på gymnasiet nästa år. Kan man plugga...
Svar
19
· Visningar
3 051
Senast: Shift
·
Anläggning Grävmaskinen kommer till helgen och nu måste jag veta om jag måste ta bort hela lagret med matjord även om man lägger duk? Eller räcker...
Svar
8
· Visningar
1 175
A
Ekonomi & Juridik Lite spinoff på "vad betalar ni i stallhyra" tråden. Om allt ingick alla dagar i veckan, och då menar jag allt utom att hästen blir...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 539
Senast: heyalex
·
Anläggning Någon som använder sig utav solcellsdrivet elaggregat till stängslet? För/nackdelar? :) Hur har det fungerat?
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: Flaekja
·
Hästmänniskan Har efter mycket om och med bestämt mig för att låta min fina 4-åring (valack) få slippa att bli ridhäst på grund av sadeltvång. Jag...
Svar
13
· Visningar
2 095
Senast: Mooch
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter här och funderar över hur man prissätter hästar egentligen. Jag inser ju själv när jag kollar annonser och ser hästar i...
Svar
6
· Visningar
2 493
Senast: NilaD
·
Ekonomi & Juridik Jag söker med ljus och lykta efter en bild jag hittade härpå hästverksam men hittar den inte. Det är en bild inuti ett stall. Man ser...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Empalie
·
K
Ekonomi & Juridik Ja som rubriken lyder vad tror ni är det värt att pressa en andra skörd nu den närmaste veckan lr ska man putsa ner vallen. Vad kan...
Svar
1
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka