Vad skulle ni vara beredda att betala?

Sv: Vad skulle ni vara beredda att betala?

Var precis och hälsade på i ett fint stall.
Där ingick allt!
Foder och strö, fina stora hagar, ridbana, ridhus ska byggas, in, ut och fodringar.
Dock hade dom ett roligt system för mockningen: Stod där sju hästar så mockade man en dag i veckan men då mockade man alla boxarna?! Resten av dagarna kunde man bara komma dit och rida.... eller strunta i att åka dit öht.
Precis det där systemet har vi i mitt stall också. 7 boxar och en mockningsdag med insläpp och kvällsfodring per box du har. När man ändå har skottkärran och grepen framme, är det inget jättejobb att gå laget runt. Sen är man fri att göra vad man vill resten av dagarna i veckan. Jag har iofs 4 av boxarna själv men får då i alla fall vara fri 3 dagar i veckan, vilket är guld värt.

Funkar jättebra och jag förstår inte att inte fler gör så!

Jag tror inte jag skulle vilja mocka alla 7 boxar i vårt stall..om de så bara är för en dag i veckan. Vem har tid med det på en vardag när man jobbar/går i skolan?? Sen har ju alla olika sätt att mocka på, mindre bra eller inte :P

Med ridhus och bra ridmöjligheter får du ge runt 3000 här. så visst, det skulle jag kunna göra om jag hade de pengarna.
Utan ridhus och bra ridmöjligheter skulle jag inte ger mer än 2000/månad.

Beror ju på om ridbana och ridhus ingår också.
Men om ridbana ingår, + grovfoder och strö så skulle jag kunna tänka mig att betala 3000:-.

Senast ändrad:

Här omkring ligger det på 2500kr (ca 5 mil norr om Gbg) då med fullservice all mat, alla faciliteter mm

I vårat stall så kostar det 7300, men då ingår skrittmaskin, band, solarium
och så har vi ett ridhus, två gräsbanor, en grusbana och en terrängbana.

Där jag har min så kostar det 2500/månad, då ingår skrittmaskin, 2 stora ridhus, stor flisbana (100x40 eller nått), lite mindre ridbana (belysta), mindre terrängbana, "travslinga", in/utsläpp, fodringar.
Det är rullande schema på in,utsläppen och fodringarna, men de e max 1 gång/månad :P
Man behöver ju inte mer..
Skulle aldrig kunna betala mer än 3000/månad, hur bra det än skulle vara..

Hur mycket betalar ni om mockning inte ingår ?

Var på er anläggning idag och det är ju så otroligt fint, vilket ställe !
(inte för att jag har planer på att flytta då jag har eget stall!)

kl

jag stod i ett stall som hade terrängbana med vattenhinder (SM har hållts där bla), två ridhus 20*60, jättemycket ridvägar, nära strand som hästar fick vara på, en 20*40 paddock, en enorm dressyrbana, en hoppbana, sommarbete.
Kallhyran var 500 kr, helinackodering 1800 kr.

kl
Runt 5000 kr hade jag kunnat betala. Det är iof vad jag betalar nu utan att så mkt service ingår, men jag vill helt enkelt inte lägga ut mer oavsett tjänster.

Jag har lyxen att ha den servicen. :D
Betalar 3500 och det är mitt maxpris också. Ev. nån hundralapp till.

VI tar 2100 kr för detta pluss moms. Då hamnar du på ca 2635 kr.
Då gör vi allr 7/dagar i veckan. Mockning kan väljas bort till en kostnad av 400 kr pluss moms. Trotts det tycker väldigt många att det är dyrt.
3 ridhus på ett avstånd av max 15 min med bil. Ridplan, fina ridvägar och rakbana. Fikarum och torkrum, sadelkammare och tvättmarskin. Och mycket mer.

skulle om de fanns ridbana ge max 2000.....betalar 1650 nu å då ingår allt utom mockning!

Jag betalar 1700 kr/häst.

Täckes byten, foder, in och utsläpp, fodringar osv ingår.
Behöver endast mocka och rida själv.
Har ridbana på anläggningen och det tar max 20 min med bil till närmsta ridhus och 3 min med bil till närmsta terrängbana .

Trivs jätte bra med som det är och hyfsat billigt :)

Såg att du bor i sthlm, vart står du uppstallad?

Jag stod förut i ett relativt känt stall här i trakterna med ridhus, utebana, solarium, terrängbana mm och helinackordering. Tror jag betalade 7500 kr vilket jag tyckte var ok.

Har även stått på ett stall i sthlm där hyran var på runt 9000 kr har jag för mig om man räknar med det jag betalade extra för fodret. Då var det ingen stor tillgång till hagar heller utan ett schema man följde --> hästen kan ej vara ute varje dag.
Ridhustiderna var begränsade och jag har för mig att det inte fanns ngn skrittmaskin annars fanns det mesta.

Jag och mina hästar har trivts bra på båda ställena och de har varit prisvärda :)

Har även stått på ett stall i haninge som är rätt nybyggt me kommer inte ihåg vad jag betalade där. Runt 7´tror jag.

:D När jag hade en installad hingst tog jag inte en enda spänn:o Vi hämtade hans hö, in och utsläpp samt mockade ca 3-4 dagar i veckan:D under 1 år.... Nu iof så har ju jag ingen "stallverksamhet" utan jag tog in honom till oss eftersom han akut blivit utan sin stallplats, sen är det dessutom samma häst som min tös numera är medryttare på:rofl: Tycker dock det är superskönt med eget stall hemma på gården, dels får man göra som man vill och det är ju utan tvekan billigare...Herregud vilka summor ni får betala i månaden för att era pållar ska ha en box:eek:Huvva huvva:crazy:

ungefär hur mycket kostar det per månad för dig att ha ditt eget stall? Och hur många hästar har du då? vad står dom på? Jag är lite sugen på att vi ska skaffa gård för en 3-5 hästar, men pappa tror inte vi kan få det lönsamt... Det vore ju bra om man kunde sköta allting själv och fortfarande plugga och jobba på heltid.

ungefär hur mycket kostar det per månad för dig att ha ditt eget stall? Och hur många hästar har du då? vad står dom på? Jag är lite sugen på att vi ska skaffa gård för en 3-5 hästar, men pappa tror inte vi kan få det lönsamt... Det vore ju bra om man kunde sköta allting själv och fortfarande plugga och jobba på heltid.

Jag kan försöka svara på detta. Vi har 4 hästar hemma som står på spån.
Elkostnader på stallet är i genomsnitt ca 550kr/mån.
En (till två) spånbal i veckan/häst à 50kr.
Vi har köpt hem hösilage för dryga 32000kr (ca 12 ton) för hela vintersäsongen. Det blir i runda slängar 4600kr/månaden för 4 hästar.
Hovslagare 4400kr/varannan månad för alla fyra. (Utslaget så blir det ungefär 2750kr/mån.)

Det blir en ungefärlig månadskostnad på uppemot 9-10000kr för alla fyra, om man även räknar in underhåll av hagar, saltsten, mineraler osv.

Åh, herregud varför räknade jag på detta? :crazy:

Vi har 3 st hästar och det kostar oss i foder 4-5 säckar Kraft Grund och 6 st rundbollar i månaden... Rundbollarna kostar 3oo spänn st och eftersom vi bor ganska långt från vår höleverantör så kostar bensinen ca 300 per omgång dvs 3 gånger i månaden.. då är vi uppe i ca 3700... sen tillkommer spån men det är så pass billigt 10 kr säcken... Det är ca vad det kostar just i själva foderkostnaden...sen tillkommer ju allt annat men det har du ju även om du stallar in...

Vi har ju våra hästar som enbart fritidshästar, luffsar mest i skogen och mår gott därav den "lilla" kraftåtgången... Personligen så kan jag säga att jag tror inte jag skulle haft råd att stalla upp mina, kostnaderna vi har är tillräckligt stora och man får hela tiden planera allt, vi har hovslagaren var 8e vecka och den månaden han inte är här tar vi ändå in i beräkningen att han kommer månaden efter...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 065
Senast: SwedEmB
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka