Vad skulle ni vara beredda att betala?

Sv: Vad skulle ni vara beredda att betala?

Bor du inte i en storstad så borde ju det priset vara rimligt. Jag betalade 2000kr i Göteborg och då ingick alla in och utsläpp, täckesbyten och alla fodringar. Jag kunde köpa till mockning vissa dagar för typ 50kr dag..... Hö kom automatiskt till stallet, även krafftfodret som jag beställde. och strö tror jag också...... men det slutade ju på runt 4000kr i månaden typ. med skor då förstås.

Vi hade ridhus, paddockar och hoppbana i skogen.

Eftersom jag bor i sydöstra storstockholm där hästarna verkar var något fler än boxarna (eller möjligtvis lika många) skulle jag kunna tänka mig rätt mycket. Betalar 3500 idag för halvinackordering med 3 egna insläpp i månaden och egen mockning, men strö och hö plus viss kraftfoder ingår i hyran + ridhus som tyvärr är upptaget kvällstid av ridskolan. För fullinackordering är det nog rimligt med upp till 5000 tycker jag men det är mycket beroende på läge och hagar. Skulle stallet ligga nära hemma kunde jag ju tjäna in en del av de pengarna genom att låta bilen stå (6 mil och dagen nu) och var ridhuset ledigt kvällstid skulle jag kanske komma hem tidigare till familjen vilket skulle vara värt lite med. Över 5000 skulle jag helt enkelt inte ha råd med ens om jag ville men det finns nog ställen här som faktiskt är värda både 6000 och 7000 just för att de har insett att man som hästägare är en kund som bör servas och ska få vad man den betalar för. Men för en sån hög summa betalar man ju också för just det.

Men, skulle jag bo i en mindre ort tror jag att jag skulle tycka det var mycket redan vid 3000. För 3000 skulle det krävas en snygg anläggning med trevlig personal, superhagar, bra ridvägar och ridhus för att jag skulle tycka att det var värt att betala så mycket (trots att det är mindre än jag betalar nu för halvinackordering). Fast egentligen, jag vill inte ha fullinackordering, enligt mig är halvinackordering att äta det bästa ur kakan.

Betalar 2800:-/månaden för helinackordering med fri tillgång på grovfoder, kraftfoder, täckesbyten, box (spån eller torv), in/utsläpp (ca 14h/dag), paddock, mockning, vattenhink & kopp, fodringar, tillsyn och kan få skötsel om jag ska resa bort någon enstaka gång.
Har tyvärr inget ridhus, men tar knappt 10 min med bil&släp till ett ridhus vi får nyttja.
Och så ligger det ett par mil utanför Sthlm så längre resväg än i tidigare stall men mycket lägre hyra.

Och skulle kunna tänka mig att betala upp till 5-6 tusen för denna servicen om det låg bra till & hade ridhus på plats.

Dock hade dom ett roligt system för mockningen: Stod där sju hästar så mockade man en dag i veckan men då mockade man alla boxarna?! Resten av dagarna kunde man bara komma dit och rida.... eller strunta i att åka dit öht.
Hästarna står på bädd så det är ju kanske inget jättejobb men ändå.

Jag har stått i ett stall där vi hade delat upp mockningen så. Fungerade jättebra. En dag i veckan gjode du iordning foder, mockade och hade insläppet för 6 hästar. Var sjätte vecka blev det en dag till. Resten av dagrna var det bara och komma och rida och/eller pyssla med hästen. När jag köpte häst nr två kändes systemet inte lika bra, men så länge man har en häst var är det ett jättebra system!

Jag hade gärna stått i ett stall med helinackordering. Jag har två hästar idag och pga ekonomin vill jag inte betala mer än 2500:-/häst. Den dagen jag står med en häst igen kan jag tänka mig att betala upp till ca 4000:- för fullservice och då ska det även finnas manege och fina ridvägar.

Om det finns ridhus och att hagarna är bra kan jag tänka mig att betala ca 3500-4000 kr. Utan ridhus ca 2500 kr.

Kl
Jag har fullservice, ridbana o ridhus, fint stall med stor box, stora hagar, tvättmskin mm
Betalar 2000 i månaden, billigt o bra.

Senaste fakturan jag betalade var på 4300 kr. (kallhyran ligger på 2215 kr). I detta ingick en skoning, allt foder/hösilage och torv. Står i ett kollektivt stall. Stor gård med galoppbana, manege, 2 padockar, stora rastpadockar och stora hagar. Tränare för både hopp och dressyr finns på plats. Nu när jag skriver det inser jag själv hur mycket bra som ingår :) Tänker aldrig byta stall, för det är toppen!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 065
Senast: SwedEmB
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka