Sv: mockning

I mitt stall betalar vi 50:- om vi inte vill/kan åka ut. Då fixar stallägaren mockning,hö,kraftfoder och vatten.

Kostar mig typ 25:- att åka til stallet i bensin,så jag ser det som att betala ca 25:- för mockning,eftersom jag då sparar in på bensinen istället! :D

Förra hästen hade jag en "ledig" dag i veckan med,dvs att stallägaren fixade allt den dagen,och jag behövde inte åka ut,kommer nog ha så på nuvarande hästen också när han ska in i stallet from nästa höst.

kostade sama i förra stallet. Tycker inte det var mycket, tar ju sin lilla tid att mocka, strö, byta vatten, lägga in kraft, fixa höpåsar.

Nu ingår mockning i hyran :D

KL

Tror att vi betalar 110 kr per dag för enbart mockningen och 90 för att göra höpåsarna, så jag gör dessa tjänster själv istället. 50 kr låter väldigt billigt! :)

Jag kommner att ta in en hästskötare som senare kommer att få rida (om dom passar ihop, min häst är en typisk enmanshäst) och hon kommer till en början bara mocka och sköta om min häst 1-2 dagar i veckan när hon ändå vilar.

Tror ni att 50kr/gång skulle vara okej då? Känns elakt att ta in henne gratis mot att hon får rida längre fram om det nu inte blir så.. :)
Det blir ju ändå 400kr på en månad för 1 timmes jobb 2 ggr i veckan..

kl

jag skulle betala 50 kr för mockning om jag ngn dag ville slippa.
Dock förväntar jag mig en BRA mockad box för det priset.

Jag stod i ett stall för länge sedan där man kunde köpa till mockning för bara 10 kr (detta var början 90-talet) men det va katastrofalt mockat! Det hade lika gärna kunnat kvitta för hästen gjorde iaf högar medans stallägaren bara rörde runt allt:crazy:
Skulle då gärna lagt till 20 kr bara det blev ordentligt gjort.

Hur kan man va säker på att det blir ordentligt mockat?

Jo det är ju det, tjejen kommer ju att få gå med mig i stallet och se hur jag gör, jag är VÄLDIGT petnoga med allt ;):D så det blir nog hyffsat lätt att följa mig, även om jag alltid mockar bäst.... :angel:

:rofl:

På den tiden jag köpte mig hästfri tid betalade jag en stallkompis för mockning och visitering. En hästfri dag/vecka - 500 kr/månad. Då åkte hon alltså inte enda ärendet för att sköta min häst, utan tog det när hon ändå var i stallet. Uppskattningvis 15-20 minuters extraarbete.

*kl* Har man ett stort stall och driver det för att få lönsamhet så kommer saken i en helt annan dager. Jag har ett litet stall med enbart tre platser så jag har aldrig mer än max två inackorderingar. Det är ren hobby för mig och vi hjälper varandra. Skulle jag bli sjuk så vet jag att de tar hand om min mockning, fodringar, in och utsläpp osv. Det blir en helt annan sak när det är så litet.
Jag skulle också resonera så om jag hade stt stall som företag.

Då förstår jag! :)

När jag varit inackorderad har vi också hjälpts åt hela tiden, och det har funkat suveränt när man har med vettiga människor att göra. Ibland mockade stallägaren åt min häst, ibland mockade jag åt hennes två, så hon fick en skön överraskning efter skolan :laugh:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nyfiken på vad ni som står uppstallade betalar för extratjänster, eller vad ni som driver stall tar betalt för dessa? Kanske har ni en...
Svar
10
· Visningar
968
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 718
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 563
Senast: ameo
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka