Måste uteboxar var helt stängda?

Sv: Måste uteboxar var helt stängda?

Va? F-n jag blir galen, vi fick inte bygga med två öppningar trots att varje öppning skulle vara 4 meter bred och 3,5 meter hög... Nä för det måste vara tre hela väggar och en hel sida som öppning....

Fast min är inte kontrollerad och godkänd för häst och jag använder den bara dygnetrunt från när snön försvinner, typ april tills den kommer eller det blir rejält kallt, november, resten av tiden har de tillgång till den dagtid men står på box i stall mellan 21.00 o 06.00.

Sv: Måste uteboxar var helt stängda?

Jag har inte läst tråden men jag tycker att det låter helt absurt. Vi har engelska boxar och har haft (på två gårdar) under ca 15 år och nästan aldrig stängt överluckorna. Som någon annan sa, vid kraftig snöstorm har det kanske hänt men inte annars. Dessutom går alla våra hästar OFTA ute mer än 11 timmar/dag. Både tävlingshästar, unghästar, hobbyhästar och avelsston. Ingen verkar må dåligt för det och vi har aldrig fått någon anmärkning på det.

Fast vi hade en inspektör ute en gång som tittade på avelsstona och skrockade om att "undernäring kan man ju inte anmäkra på i alla fall, hohoho". Hon var ute i mars någon gång och stona var ju högdräktiga :crazy:
Fantastiskt yrkeskunnig inspektör:o

Mvh JV

Liknande trådar

Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 008
Anläggning Funderingen kring nytt stall och boxfrågan har i mitt huvud just nu stannat vid uteboxar. Med ett gäng praktiska frågor i följeslag...
Svar
14
· Visningar
3 944
Senast: lillkillen
·
Träning Nu vill jag ha lite tips o råd från er som är vana vid uteboxar. Vi har byggt en länga på 3 uteboxar med delad lucka(med glas så de ser...
2
Svar
26
· Visningar
3 441
Senast: anonym78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar