Avbrutet fodervärdsavtal

Sv: Avbrutet fodervärdsavtal

Efter att ha sms-bombat fodervärden med samma fråga: Vill du säga upp fodervärdsavtalet ?, så fick ägaren tillbaka ett svart som sa: ja ja ! ! !.

Så nu anser vi att avtalet är uppsagt.

Nu till det lite "småroliga"/ solskensturen i denna historia: En av dom tjejerna som har ridit hästen på lördagarna kom när vi var där ute och hon blev helpaff för hon hade inte hört något eftrsom hon varit borta 1 v. Hon frågade då ifall ägaren ville sälja hästen och i så fall om hon fick köpa den för hennes gamla häst var inte längre ridbar och hon hade blivit så förtjust i hästen.
Ägaren blev inte lite paff, men vi bestämde med stallägaren att vi inte skulle hämta hästen i dag utan låta tjejen prata med sin familj först.
Och i kväll ringde ägaren och sa att tjejen får köpa hästen och att dom ska fixa med försäljningen till veckan, typ besiktning m.m.
Dessutom sa tjejen att ägaren fick komma och hälsa på hästen när hon vill och att den ska stå kvar där den står för tjejen får ta den stallplatsen som fodervärden har haft och då behöver hästen inte flyttas runt utan kan stanna kvar på samma ställe som han trivs så bra på. Dessutom så får han nu också behålla dom 2 andra tjejerna som ridit honom var sin dag :D

Kan knappt fatta att det blev ett sådant solkensslut på senaste veckans turbulens.

Avtalet som användes var Deckermanns.
Tror det blir hans köpekontrakt dom ska använda sej av också....

Och som grädde på moset så kan både jag och min sambo gå i god för att det är en jättebra familj som ska ha hästen då min sambo har känt föräldrarna i nästan 30 år.... Gissa om VI blev paffa när vi upptäckte DET ! ! !

Sv: Avbrutet fodervärdsavtal

H*n skrev att de använt standard formulär och det tog jag som att det är Deckemanns avtal.

Senast ändrad:

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 863
J
Ekonomi & Juridik Vi skal lämna en 5 åring på foder, og vil bare fråge är om denne avtal är bra och täckar som den skal. Jeg har lagt lite till från en...
Svar
2
· Visningar
1 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka