Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej på er! Jag är en förvirrad själ och minns inte vart jag skulle skicka mina papper för att få mitt diplom från när jag klarade...
Svar
6
· Visningar
1 669
Senast: Flavor
·
Ekonomi & Juridik Ni som har inackorderingar där grovfoder, strö, mockning och gödselhantering ingår och där ni har hästarna på bete under sommaren. Tar...
2
Svar
39
· Visningar
3 495
Senast: Gelina
·
S
Hästmänniskan När ni säljer en häst, talar ni om hur många som svarat/är interesserade för dem som hör av sig? Har ni något "kösystem" om det är...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 769
Senast: saljare
·
Ekonomi & Juridik Om man ska sälja en häst osedd till en person man inte känner öht, kan man kräva någon form av referenser? Vilka? En såld häst är ju...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: lady_vip
·
Hästmänniskan Hej Kommer efter sommaren flytta till californien, närmare bestämt till mountain view utanför san francisco. Har insett att det innebär...
Svar
0
· Visningar
914
Senast: Allie
·
M
Hästmänniskan Jag är på gång med att skaffa en ny häst, endera så köper jag eller så tar jag på foder. Jag har sen tidigare också häst, och hela mitt...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Flingtrasan
·
Anläggning Ja kära bukefalister och sketch up människor!! Behöver er hjälp!! Jag förstår mig inte på sketch up, å har väl inte tålamod att lära...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: n33Lu
·
C
Ekonomi & Juridik Har liten fråga fundering. Om man skriver i ett foderavtla att man inte får käna pengar på foderhästen och ändå i slutändan har gjort...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: CassandraFalcon
·
Ekonomi & Juridik För 2 månader sedan sålde jag en ungponny till en familj. Ponnyn var besiktigad utan anmärkningar. Dom var nöjda med ponnyn och har...
2
Svar
26
· Visningar
5 779
Senast: CassandraFalcon
·
Ekonomi & Juridik Ja, jag börjar undra... Hur har folk egentligen råd? ;) Har nyligen konstaterat hur dyr hobbyn hästeriet är och börjat fundera över hur...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
19 469
Senast: Jaacquline
·
Hästmänniskan Vill bara skriva av mig och höra från er som har haft det lika tråkigt som Jag har haft det.. Allt detta på EN vecka! Det började med...
Svar
15
· Visningar
2 499
Senast: pulkaskurk
·
Gnägg Dissarvana en härlig hopphäst!
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Goldie
·
Gnägg Cecil K f.2006 e.Cardento ue.Elcaro
Svar
0
· Visningar
157
Anläggning Någon som provat sig på att montera det själv??
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Qvicka
·
J
Ekonomi & Juridik Om jag anlitar ett företag för en tjänst + köp av produkt som marknadsförs på deras hemsida och får ett kvitto från själva personen, dvs...
Svar
3
· Visningar
865
Hästmänniskan Sökt en hel del och hittat lite info men tyvärr får jag inte tag på någon i svenska hästavelsförbundet nu, där ponnyn är reggad. Tänkte...
Svar
3
· Visningar
1 730
Senast: _L_
·
Ekonomi & Juridik Hej allihopa! Det börjar dra ihop sig för att flytta hem hästarna till min egna gård och jag har under en längre tid läst på om el...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: ellipsis
·
Hästmänniskan Vet inte var jag skulle lagga denna trad.... Ar i farten och letar hastar till liten verksamhet. Nu till min fundering, man...
2
Svar
29
· Visningar
3 828
Senast: bigganl
·
Ekonomi & Juridik Inom hästvärlden blir man ofta inte anställd. Man kallas för Hästskötare/Praktikant. Enligt HYN (som fö är en nämnd helt åt helvete)...
Svar
11
· Visningar
1 819
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Efter att ha läst en annan tråd blev jag lite fundersam. Köpte häst för en tid sedan, satte in pengar över internet till ägaren...
Svar
12
· Visningar
2 108
Senast: Karre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama