Idiotiska annonser och annonssvar

Sv: Idiotiska annonser och annonssvar

Ang att få skambud på redan kraftigt nedsatt pris. Min erfarenhet är att om man sätter ett väldigt lågt pris i förhållande till nypris, så får man oftare ett skambud. Jag tror att om jag sätter för lågt pris så tror köparna att man är desperat och måste sälja till varje pris.

För min del blir jag misstänksam om priset är väldigt lågt för jag tänker "vad är det för fel på den här varan eftersom de sätt 1/5 av nypris på ngt som knappt är använt.

Pruta ja, men det får vara rimligt.

Jag har haft en häst ute till försäljning en gång, och jag har aldrig fått så många konstiga svar som på den annonsen. Det var en mycket jobbig och svårhanterlig häst, det var därför jag sålde henne, och jag skrev det tydligt och klart på flertalet ställen i annonsen. Bland annat att endast vuxna var av intresse (hästen var 1,55 i mankhöjd, så det var ingen ponny heller) och vilken nivå hästen skulle vara på enligt tidigare ägare (väldigt basic, lätt C dressyr, 1 meter hoppning). Tror minst 50 % av dem som svarade undrade ifall hästen tävlat medelsvår. Och 97 % var under femton år. I ett fall var det en pappa som svarade för sin elvaåriga dotters räkning. Jag var ärlig och sa att hästen var skitsvår, och att jag trodde att hon skulle bli alldeles för krävande för en elvaåring. Då blev han sur och sa att hon minsann hade ridit på ridskola en hel termin och visste mycket väl vad hon gjorde. Ibland undrade man ju om de verkligen hade läst annonsen överhuvudtaget.

Kanske lite knappnål.
Men har märkt att fler och fler gör massa "flirtgubbar" när man frågar hur hästen är m.m. Jag tar det som väldigt oseriöst och tyket på något vis.

EX: Min häst är bäst och jätte snäll;) Jätte snäll att rida och skulle aldrig göra något ;)

Jag fick ett svar på min sadelannons som löd så här:

"hej kan jag få sadeln för 500kr då han måste ha en och annars går han till slakt...
Förnamn Efternamn"

Nypris på sadeln är ca 10' och priset i annonsen ca 6'. Jag vill inte påstå att jag blev stött av svaret, jag tyckte det förgyllde min dag. :D Men något svar fick personen inte av mig.

:rofl:
Ha ha detta svar fick jag också på en sadelannons. Jag svarade faktiskt. Att det kanske vore lika bra att kraken gick till slakt då om h*n bara valde första bästa sadel h*n får för en femhundring...
Jag vet, jag är elak....:D

Hahaha! Trägen vinner, till slut kanske hon får ett ja :) Jag fick förresten ännu ett förslag från samma person, det stod så här:

"hej jag undrar om du vill byta sadeln mot något till hästen eller till ridningen
om du vill så skriv vad du vill ha. SMS:A eller mejla
MVH Förnamn Efternamn"

Jag svarade att jag ville ha utsatt pris i annonsen :D

Uppenbarligen har hon inte slaktat hästen eftersom hon fortfarande vill ha en sadel...

Aa, men jag vill nog inte ha den hästen om den inte är värd mer än 500:- ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 271
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka